حجت الاسلام جعفری با محکوم کردن حادثه ترویستی که در مجلس و حرم امام (ره) اتفاق افتاد، این حادثه را یک اقدام تبلیغاتی از ناحیه استکبار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۰۹۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران اظهار داشت: رمز پیروزی و خنثی سازی توطئه های دشمنان،استقامت و تقوا الهی است.

حجت الاسلام جعفری با محکوم کردن حادثه ترویستی که در مجلس و حرم امام (ره) اتفاق افتاد این حادثه را یک اقدام تبلیغاتی از ناحیه استکبار عنوان کرد و گفت: این حادثه با هدف ایجاد رعب و وحشت و سپس خدشه‏دار کردن امنیت ملی کشورمان صورت گرفت.

وی بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در مراسم بیست هشتمین سالگرد امام(ره) یادآور شد و افزود: سخنرانی ۱۴ خرداد حضرت امام خامنه ‏ای(مدظله ‏العالی) در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) حاوی محورها و نکته ‏های بسیار مهم و راهبردی و حیاتی بود که همه مسئولین و ملت باید به آن توجه ویژه داشته باشند..

خطیب نماز جمعه هرات خاطر نشان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند: که انقلابی‏گری در برابر عقلانیت نیست و لازمه انقلابی‏گری آن است که به عقلانیت توجه شود و از قضا کسانی‏ که حاضر نیستند به انقلابی ‏گری پایبند باشند، مجبور می‏ شوند به کارهایی دست بزنند که از هرگونه عقلانیتی خالی است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: امروزه بعضی عقلانیّت را در این می‏دانند و می‏ گویند که «چالش با قدرتها هزینه دارد» البتّه‏ اشتباه می‏ کنند بله، چالش هزینه دارد، امّا سازش هم هزینه دارد. شما ملاحظه کنید دولت سعودی برای اینکه بتواند با آمریکا رابطه برقرار کند، مجبور می‏ شود بیش از نیمی از ذخایرِ موجودی مالی خودش را در خدمت هدف ها و طبق میل آمریکا هزینه کند.

وی افزود: بر طبق گفته رهبری چالش برابر ابرقدرتها هزینه دارد اما سازش نیز هزینه دارد اما انقلاب گری و عقلانیت کمک میکند که در برابر دشمنان بایستیم چرا که هزینه چالش کمتر از هزینه سازش نیست.

امام جمعه هرات گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هدفی جز نابودی انقلاب،ارزش ها و هویت ما ندارند.

جعفری گفت: وظیفه ما این است که با بیان واقعی حوادث تاریخی علی الخصوص در دهه 60 برای جوانان، از تحریف امام جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین ما باید در برابر استکبار جهانی منش و اخلاق امیرالمومنین را الگو قرار دهند افزود: امیرالمومنین اسوه سازش ناپذیری در برابر دشمنان بود.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با حمایت از مدافعین حرم خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی تهران تلنگری برای کسانی بود که تلاش های مدافعین حرم را در سوریه و عراق نادیده گرفته بودند و فهمیدن اگر این عزیزان نبودند امنیتی در کشور وجود نداشت.

جعفری از مدافعین حرم به عنوان ارمغان آور امنیت نام برد.

حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به درپیش بودن شبهای قدر خاطر نشان کرد: شبهای قدر، شب بندگی و خضوع است و باید از فیوضات آن نهایت بهره را ببریم.

ارسال نظرات