یک کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با «بسیج»:
محمد جلیلی گفت: مدیریت ادغام بانکی می تواند دغدغه های انضباط و سامان دهی را برطرف کند و آنچه در ادغام بانکی ضروری است ارتقای کارایی و رقابت پذیری در نظام پولی و بانکی کشورمان قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۰۲۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
مدیریت ادغام بانکداری مهم است

محمد جلیلی کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اصلی ترین فعالیت بانک ها که بانکداری به شمار می رود  باید کار برنامه شده و مدونی انجام بگیرد. آینده صنعت بانکداری به عنوان یک برنامه تحقیقی  در دستور کار قرار بگیرد و شرایطی را که بانک ها در آینده مبتلا به آن خواهند بود مورد پیش بینی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شفافیت عملکرد نظام ادغام بانکی باید مورد توجه قرار بگیرد افزود: بدیهی است هر گونه برنامه ریزی استراتژیک و تدوین نقشه راه برای ادغام بانکداری و حتی تدوین برنامه های عملیاتی ادغام واحدهای بانکی نیازمند شناخت دقیق صنعت بانکداری است.

جلیلی در ادامه گفت:  با توجه به ماهیت و شفاف بودن ادغام بانک ها باید مواردی از جمله شفافیت صورت های مالی، تغییر اساسنامه و حتی تهیه آیین نامه های مورد نیاز پس از ادغام بانکی را فراهم کند.

این کارشناس مسائل بانکی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همیشه  ادغام را با منافعی در نظر گرفته اند که صرفه مقیاسی دارد از اینرو  برخی بر این عقیده هستند که ادغام می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود که یک سری از مشکلات از طریق ادغام می‌تواند برطرف شود.

جلیلی در ادامه گفت: مدیریت ادغام بانکی می تواند دغدغه های موجود در خصوص انضباط و سامان دهی را برطرف کند و آنچه در ادغام بانکی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ارتقای کارایی و رقابت پذیری در نظام پولی و بانکی کشورمان قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل بانکی در خاتمه افزود: آنچه در ادغام بانکی ضروری است مدیریت ادغام بانکداری است ولی اگر درست مدیریت نشود نه تنها به اهداف مورد نمی رسد چرا که احتمال این می‌رود که تبعات بسیار منفی و مخرب تری را به جای گذارد؛ از اینرو اعتقاد من این است که ادغام بانکی نیاز به  کار کارشناسی دقیق و عمیق دارد که  تجارب مختلفی از ادغام در نقاط مختلف دنیا وجود دارد که می توان از این تجربه استفاده کرد ادغام بانکی قطعا  یک طرح عملیاتی  قوی و حساب شده ای را می طلبد ادغام نباید با عجله و صرف اینکه برای یک سری مسائل کوتاه مدت مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال نظرات