متخصص طب سنتی در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد
دکتر رضائی پور گفت: غذاهای سنگین مانند کله‌پاچه، آش رشته، آبگوشت، حلیم و فسنجان هم سنگین هستند و هم موجب گرسنه‌ نشدن و سبک‌ نشدن تا وعده بعدی می‌گردند، برای افطار، اصلاً خوب نیستند.
کد خبر: ۸۸۷۰۸۴۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

مصرف غذاهای سنگین در وعده افطار ممنوعدکتر ناصر رضائی پور متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با توصیه های طب سنتی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه‌ های گرم سال، دستگاه گوارش انسان ضعیف می‌شود و پرهیز نیاکان ما از غذاهای سنگینی چون کله‌ پاچه و آش رشته و حلیم در فصول گرم نیز حاکی از این دیدگاه حکیمانه است.

وی با بیان اینکه این ضعف در طول روزه داری در فصل تابستان نیز ، نمود بیشتری دارد افزود: غذاهای سنگین مانند کله‌پاچه، آش رشته، آبگوشت، حلیم و حتی فسنجان که هم برای دستگاه گوارش ضعیف ‌شده ما هم سنگین هستند و هم موجب گرسنه‌ نشدن و سبک‌ نشدن تا وعده بعدی می‌گردند، برای رمضان و به‌ویژه وعده افطار، اصلاً خوب نیستند.

دکتر رضائی پور خاطر نشان کرد: روزه داران اگر اصرار به خوردن شام جدا از افطار داشته باشند، با فاصله حدود یک تا دو ساعت پس از افطار، و با حجم کم، می توانند مصرف کنند.

وی ادامه داد: در مقابل،‌ خورش‌ها، به عنوان منحصر به ‌فرد ترین غذاهای ایرانی که با این سیاق در جای دیگری پیدا نمی‌شوند، خوراک‌ های خوبی برای وعده‌ های سحر و افطار هستند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: عدم توجه به اصول خوردن و آشامیدن در ماه مبارک رمضان، پس از چند روزی موجب درد معده، ترش کردن، کسالت و سنگینی می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان را به درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان می‌کشاند.


ارسال نظرات