چهارمحال و بختیاری؛

برگزاری جشن میلاد کریم اهلبیت(ع) در ناحیه عشایری استان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری، گفت: دوران خلافت و صلح امام حسن (علیه اسلام )با معاویه از مهم‌ترین رخدادهای حیات ایشان و نیز صدر اسلام بود.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۷۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  جشن میلاد پرخیر و برکت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد .

 حجت الاسلام سید مهراب کریمپور  مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری ضمن عرض قبولی طاعات وعبادات در ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان و تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) گفت:حسن بن علی بن ابی‌طالب معروف به امام حسن مجتبی علیه السلام، دومین امام شیعه و بزرگترین فرزند امام علی (علیه اسلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیه) است که در ۳۷ سالگی به امامت و خلافت رسید.

 کریپمور بیان داشت: واژه «حسن»، به معنای نیکو است. این نام را پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بر امام نهاد.

وی، گفت: در برخی احادیث این نامگذاری به الهام الهی منسوب است، گفتنی است که این نام از نام‌ها بهشتی‌ است که قبل از اسلام نزد مردم عرب سابقه‌ای نداشته‌است،

 مسول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان، گفت: عهده‌داری امامت و خلافت و تلاش در جهت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان، که در نهایت منجر به صلح با معاویه شد، تصویری کلی از شخصیت بردبار این امام عزیز به دست می‌دهد.

وی، افزود: دوران خلافت و صلح امام با معاویه از مهم‌ترین رخدادهای حیات ایشان و نیز صدر اسلام بود که هم در زمان خود سبب اتحاد شد و هم به مثابه آموزه‌ای دینی-اخلاقی در طول تاریخ مسلمانان، به‌ویژه شیعیان، بر چگونگی رویکرد به برخی مفاهیم اساسی مانند اقتدار، جنگ و صلح، تأثیر نهاد.

کریمپور در ادامه خاطر نشان کرد: امام حسن (علیه اسلام)25  بار حج پیاده کرد، سه نوبت دارائیش را بین نیازمندان تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود گذشت.

وی،  اضافه کرد: امام سوم شیعیان در رعایت آداب اجتماعی هم زبانزد بودند. روزی می‌خواستند از مجلسی برخیزند که مرد فقیری واردشد و امام به احترام او مجلس را ترک نگفت. پس از آنکه فقیر در برابرش نشست، امام فرمودند: می‌خواستم بروم و به احترام تو نشستم. حال اجازه می‌دهی که بروم؟ مرد فقیر گفت آری فرزند رسول خدا.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم جشن یکی از ذاکران اهل بیت (علیهم اسلام) در وصف کریم اهل بیت به مولودیه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار