سعیدی در گفتگو با «بسیج» خواستار شد

لزوم برخورد مسئولان با روزه خواری در ملأ عام/ نقش تذکر مشفقانه مردم در کاهش حرمت شکنی ها در این ماه

نماینده مجلس گفت: هم مردم جامعه و هم دولت اسلامی برای جلوگیری از روزه خواری مسئول هستند و باید اقدام مشفقانه کنند و شرایطی ایجاد شود که افرادی که نمی توانند روزه بگیرند احترامات و حدود را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۷۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با روزه خواری در ملأ عام اظهار داشت: برخی افراد در ماه مبارک رمضان معذوراتی دارند یعنی به دلیل بیماری، مسافرت و یا محدودیت های پزشکی نمی توانند روزه بگیرند که در احکام هم آمده و مشخص شده است .

وی با بیان این مطلب افزود: اما این مسئله دلیل نمی شود که عده ای به دلایل مختلف به صورت علنی و در ملأ عام روزه خواری کنند زیرا کشور ما جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه های مرتبط اولا باید برای کاهش این مسئله در جامعه بستر سازی کنند یعنی قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه و تذکرات و هشدارهای مربوطه را بدهند و الزامات فرهنگی نیز صورت بگیرد.

سعیدی خاطر نشان کرد: اما متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی و عدم تذکرات لازم به کسانی که روزه خواری می کنند در حال حاضر مسئله به جایی رسیده که کسی احساس مسئولیت نمی کند و این در شان جامعه اسلامی نیست که تعدادی تظاهر به روزه خواری در ملا عام کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: همه افراد جامعه در این باره مسئول هستند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی مسئولیت همگانی است لذا هم مردم جامعه و هم دولت اسلامی برای جلوگیری از روزه خواری تعدادی و اینکه از حدود خارج می شوند و مشکلاتی را ایجاد می کنند مسئول هستند و باید اقدام مشفقانه کنند و تدابیری را بیندیشند و شرایطی ایجاد شود که افرادی که نمی توانند به هر دلیلی روزه بگیرند احترامات و حدود را رعایت کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار