خبرگزاری بسیج: دکتر سید محمد متولی، اظهار داشت: همسرش مرحومه انوشه باباخان، وصیت کرد از مال حلالی که بدست آورده و خانه ای خریده است، خانه ای برای نگهداری فرزندان بی سرپرست احداث شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۷۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ متولی، در حاشیه بهره برداری از ساختمان مرکز نگهداری و مراقبت از فرزندان بی سرپرست بهزیستی شهدای جوادیه که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: سال 89 موقعی که قصد عزیمت به حج تمتع را داشتیم، همسرم وصیت کرد آپارتمانی که متعلق به خود اوست، بفروشیم و از محل فروش آن، خانه ای برای فرزندان بهزیستی بسازیم. همسرم انسان متعهدی بود و یک عمر کار فرهنگی انجام داد. من به عنوان امین او وصیت نامه اش را اجرا کردم، فرزندانش هم به انجام این کار راضی بودند و بدون اینکه مخالفت کنند، تلاش کردند که هر چه سریع تر وصیت مادر به نتیجه برسد.

 خانم انوشه باباخان وصیت نامه خود را در یک برگه معمولی نوشت که اعتبار قانونی و محکمه پسند نداشت و فرزندانش می توانستند بدون در نظر گرفتن خواست مادر، پول این خانه را به مصرف شخصی خود برسانند، اما برای سرمایه گذاری در چنین راه هایی باید مال انسان حلال باشد؛ هر پولی توفیق هزینه شدن در راه ثواب را پیدا نمی کند. خانم باباخان 28 سال به عنوان معلم خدمت کرد و سرنوشت درآمد حلال او در راه   خیر هزینه شد و باقیات صالحاتی برای او باقی گذاشت.   

پسرش، مهندس سید حسین متولی از دهم آذر که این پروژه کلنگ زنی شد، با جدیت    کارها را پیگیری می کرد. به رغم سرما و بارندگی های شدید در زمستان و حتی ایام نوروز با علاقه به دنبال اجرای وصیت مادر بود و توانست در کمتر از 6 ماه این ساختمان را تکمیل و آماده بهره برداری کند.

  وی اظهار داشت: این ساختمان با زیر بنای 450 متر مربع و در دو طبقه با صرف اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان احداث شده و به گونه ای طراحی شده است که قابلیت اضافه کردن طبقات سوم و چهارم هم بر روی آن وجود دارد. همچنین خیران نیک اندیش، مهندس بهنام و فرزندش با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان این مرکز را تجهیز کرده اند.

 

ارسال نظرات