آیت‌الله صدیقی:

کلید ملاقات بسیاری از علما با امام زمان(ع) زیارت جامعه کبیره است

خبرگزاری بسیج: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی الگوی غربی و شرقی را برنمی‌تابد، گفت: سبک زندگی اسلامی براساس آموزه‌های قرآن و روایی استوار است.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۷۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد در سخنانی گفت: هیچ زیارتی جامعیت زیارت جامعه را ندارد.

وی با بیان اینکه همه زیارتنامه‌ها سراسر علم و معرفت هستند، ابراز کرد: هیچ یک از زیارتنامه‌ها به وسعت زیارت جامعه ائمه اطهار(ع) را به ما معرفی نمی‌کند زیارت جامعه یک دانشگاه امام شناسی است.

آیت‌الله صدیقی در تبیین اینکه امام زمان(عج) به زیارت جامعه بسیار علاقه مند هستند، گفت: کلید ملاقات بسیاری از علما با امام زمان(ع) زیارت جامعه کبیره است. انسان باید سبک زندگی‌اش، واجبات و محرماتش را از ائمه معصومین(ع) آموزش ببیند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی نه غربی است و نه شرقی، بیان داشت: ملعون هستند کسانی که سبک زندگی مسلمانان را به سمت غربی شدن سوق می‌دهند. مروجان بی حجابی و بدحجابی افرادی درصدد نابودی اسلام هستند.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت دو یادگار گرانسنگ از پیامبر(ص) برای مسلمانان است، تصریح کرد: قرآن کریم منبع علم اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی است اما این قرآن نیاز به معلم دارد تا حکمت الهی را به مردم آموزش و انتقال یابد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق و مرزبانان قرآن کریم هستند، در دوران غیبت علما و فقها به آموزش رمز و رازهای آیات الهی و آموزش معارف دینی اهتمام دارند، شنیدن سخنان علما و خطبا نعمت است، شنیدن اگر به عمل آید انسان را عالم می‌کند.

وی اضافه کرد: انسان اگر عامل به معارف الهی باشد خداوند به او علم وراثتی عطا می‌کند و این نوع علم نور و عنایتی از سوی خداوند است، انسان در انجام عمل صالح بیش از کمیت باید به کیفیت توجه کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان درباره جهاد با نفس، خاطر نشان کرد: جهاد با نفس انسان را از گناه باز داشته و توفیقات او را افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است ازجمله برنامه های ماه مبارک رمضان در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام که توسّط هیئت رزمندگان اسلام برگزار میگردد مراسم سخنرانی و مناجات خوانی است که از دوّمین شب ماه مبارک رمضان بجز لیالی قدر در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام واقع در صحن عتیق آستان مقدّس در حال برگزاری است .

این مراسم هرشب با قرائت یک جزء قرآن کریم توسّط آقایان مرتضی و مصطفی خلیلی آغاز و سپس سخنرانی توسّط حجج اسلام آقایان میثم علی پناه ، شیخ کاظم صدیقی ، محمد مهدی ماندگاری و سید حسین مؤمنی انجام میپذیرد ، پایان بخش این مراسم مناجات خوانی توسّط استاد محمدرضا غلامرضا زاده است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار