فرماندار بهشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو در بهشهر همه دستگاه‌های اجرائی ملزم به همکاری برای سمپاشی دامداری‌های شهرستان بهشهر هستند.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۲۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید خالق سجادی در جلسه جلوگیری از تب کریمه کنگو به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اشاره  کرد و گفت: به دلیل امکان فراگیر بودن این بیماری همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با ارگان‌های مرتبط هستند و انتظار است که مانند بیماری تب برفکی جدی گرفته شود.

وی افزود: یکی از راهبردهای اساسی در پیشگیری از مشکلات، انجام اقدامات متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی شهر و روستای مورد نظر است.

فرماندار بهشهر با اعلام اینکه اطلاع‌رسانی دقیقی بابت نحوه ابتلا این بیماری باید انجام شود، گفت: مردم در برخی موارد به دلیل ناآگاهی منافع خود را خوب تشخیص نمی‌دهند و علاوه بر خسارت مالی باعث صدمات جانی به سایر افراد می‌شوند.

وی اضافه کرد: تب کریمه کنگو یک مسئله بهداشتی عمومی است باید آگاهی مردم نسبت به این بیماری خطرناک افزایش پیدا کند.

سجادی با اعلام اینکه تاکنون مورد مشکوکی از تب کریمه کنگو در بهشهر و شرق مازندران گزارش نشده است، گفت: این موضوع باعث نمی‌شود که حساسیت‌های لازم جدی گرفته نشود.

وی یادآور شد: اگر در حین سم‌پاشی شاهد عدم همکاری دامداران باشیم از ارائه سایر خدمات در آینده نسبت به آنها باید اجتناب کرد.

فرماندار بهشهر اضافه کرد: هشدارها و دغدغه‌های لازم توسط دامپزشکی بابت این بیماری باید به مردم ارائه شود.

وی در پایان گفت: دهیاری‌ها بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی  و سایر دستگاه‌های اجرایی باید برای سمپاشی دامداری‌ها و مراکز نگهداری دام اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها