سخنان توفانی دانشجوی دختر دانشگاه آزاد مقابل رهبری / از مافیای فاسد قدرت و ثروت دانشگاه تا کنایه به سید حسن خمینی

بحث ضابطه‌ها و رابطه‌ها در این دانشگاه است، مسئولین دانشگاه بیش از اندازه قدرت دارند تا رفتار کنند. انتصابات رابطه‌ای با پشتیبانی و اداره باند قدرت و ثروت از مصادیق بارز آن است.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۸۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم عصارزاده، فعال فرهنگی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سخنرانان دیدار دانشگاهیان با مقام معظم رهبری بود. عصارزاده خود را دانشجوی کارشناسی‌ارشد مهندسی پزشکی و نماینده دانشجویان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان (دانشگاه آزاد اسلامی) معرفی کرد و ادامه داد: «از شما تشکر می‌کنم که این فرصت ثابت همیشگی را در اختیار نسل جوان دانشجو قرار می‌دهید و گوش شنوایی دارید برای شنیدن تحلیل افسران جوان جنگ نرم؛ باشد که این نوع نگاه در مسئولین رده بالای کشور هم نهادینه شود.  در ادامه بخشی از سخنان مهم این دانشجو را مرور می کنیم:

ما این جلسه را به مثابه سنگر دیده‌بانی فرماندهی انقلاب اسلامی در دانشگاه می‌دانیم، میخواهیم در اینجا از مولود مبارک انقلاب اسلامی سخن بگوییم که سهم عظیمی را در رشد علمی کشور از بدو تاسیس داشته است.«

چرا پس از گذشت چند دوره از مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در عمل مسکوت مانده است؟
مگر در یک دانشگاه چه روابط خاص و پیچیده‌ای وجود دارد که فساد‌زدایی از آن تا این حد چالش‌برانگیز و مشکل‌ساز شده است که یادگار یادگار امام، دست به دامان رییس‌جمهور می‌شود؟

به نظر می‌رسد دانشگاه آزاد دارای ۴ معضل اساسی از ابتدای تاسیسش تاکنون بوده که عمدتا از نبود مکانیسم نظارتی دقیقی به وجود آمده است: معضل اول مقوله فرهنگ در این دانشگاه و اثراتی است که بر فرهنگ عمومی کشور گذاشته که قابل انکار نیست.

برهم‌زدن فرهنگ بومی شهرستان، افزایش ولنگاری فرهنگی در بین دانشجویان، جلوگیری از فعالیت نیروهای مومن انقلابی در دانشگاه و میدان دادن به تشکلی‌ها و کانون‌های یک‌بار مصرف انتخاباتی و ترویج موضوعاتی همچون اسلام رحمانی و تسامح و تساهل فرهنگی در برابر اسلام ناب محمدی، از مصادیق شرایط اسف‌بار فرهنگی در این دانشگاه است.

معضل بعدی مباحث صنفی آموزشی در این دانشگاه است: حضرت‌عالی ۲۳ سال پیش مسئولان دانشگاه آزاد را از توسعه کمی برحذر داشتید و پیش بینی کردید در صورت توسعه کمی بیش از حد ممکن است دانشگاه دچار از هم گسیختگی شود که همین هم شد.

شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حدود ۱۵۰ واحد، زیان‌دیده شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفتند. دخل و خرج کل دانشگاه سر به سر شد و برای جلوگیری از ورشکستی واحدهای زیان‌ده مجبور شدند تحصیلات تکمیلی را علی‌رغم آماده نبودن زیرساخت‌های کیفی و زیر پا‌گذاشتن استاندارد‌ها توسعه دهند و بیش از ۶ هزار کد رشته، بدون کسب مجوز از شورای عالی گسترش وزارت علوم راه‌اندازی کردند، حال سوال اینجاست، آیا افزایش بی‌رویه تحصیلات تکمیلی بدون توجه به نیازها و زیرساخت‌های جامعه و آن هم به بهانه جلوگیری از فرار مغزها به صلاح جمهوری اسلامی بود؟

معضل سوم بحث ضابطه‌ها و رابطه‌ها در این دانشگاه است، مسئولین دانشگاه بیش از اندازه قدرت دارند تا رفتار کنند. انتصابات رابطه‌ای با پشتیبانی و اداره باند قدرت و ثروت از مصادیق بارز آن است.

معضل چهارم مافیای فاسد قدرت و ثروت یا به عبارتی شهریه‌خواران نجومی در این دانشگاه هستند. گزارش تحقیق و تفحص سال 93 مجلسی و اظهارات رئیس جدید هیات موسس این دانشگاه و سایر دلسوزان، اقدامات فساد‌آمیز قبلی این دانشگاه و تنها گوشه‌ای از چپاول شهریه دانشجویان مظلوم این دانشگاه را نشان داد.»

ارسال نظرات