کارشناس تغذیه بیمارستان شهید محلاتی سپاه عاشورا در خصوص ماه رمضان گفت: ورزشکاران باید در این ماه علاوه بر مصرف مایعات کافی بر اساس رشته های ورزشی و نوع آن از نظر سرعت و مقاومت بتواند ضمن مشاوره با متخصص تغذیه از مواد غذایی مفید استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۷۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: استفاده از کربوهیدارت ها، سبزی ها، شیر، خرما، جوانه تازه گندم، نان و برنج به همراه گوشت و نیز سالاد و ماست برای ورزشکاران روزه دار توصیه مناسبی است.

وی اضافه کرد: برنامه های پیشنهادی برای ورزشکاران روزه دار از افطار تا سحر باید پنج وعده غذایی بوده و نباید از غذاهای پرچرب، پر حجم و سرخ کردنی ها بیشتر مصرف کنند.

یوسفی خواست در این ماه ورزشکاران ضمن استراحت کافی و انجام تمرین های سبک در زمان افطار و سحر و اجتناب از خوردن با ولع، به آرامی و به صورت متناوب و در حد اعتدال از غذاهای درست مصرف کنند.

وی با اشاره به این که مسابقات و برنامه های ورزشی در ماه مبارک رمضان ممکن است با فاصله زمانی کوتاه بعد از افطار صورت گیرد تاکید کرد: این برنامه ها برای ورزشکاران روزه دار باید حداقل دو تا سه ساعت بعد از افطار باشد.

ارسال نظرات