خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیداری که امدادگران کمیته امداد استان با وی داشتند، با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام خمینی(ره) را به همراه دارد و این یکی از امتیازات کمیته امداد است، افزود: خدمت به فقرا و ضعیف ترین بندگان خدا، توفیق الهی است که نصیب شما امدادگران شده و باید قدر آن را بدانید.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۳۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد استان، آیت الله محمدعلی آل هاشم با قدردانی از خدمات کمیته امداد به نیازمندان جامعه، تاکید کرد: فقر فرهنگی یکی از مشکلات جامعه ما است و دشمن نیز تلاش می کند از طریق هجمه فرهنگی، جنگ نرم باورها و اعتقادات دینی مردم را سست و یا از بین ببرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با فرمان امام راحل بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد، تصریح کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای ارزشمند امام و انقلاب است و طی این مدت خدمات شایانی را به محرومان جامعه انجام داده است.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود به هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب در مورد هجمه فرهنگی دشمن اشاره و بیان کرد: هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن آرام و بی صدا اتفاق می افتد و این یکی از خصوصیات جنگ نرم است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه دغدغه اصلی نظام اسلامی مبارزه با فقر و همنشینی با فقرا است، گفت: ماهیت و علل ایجاد فقر در جامعه کنونی عوض شده و مبارزه با فقر را سخت کرده است زیرا مبارزه با فقر در عصر جدید نسبت به گذشته تفاوت دارد.

محمد کلامی با اشاره به اینکه لازمه مبارزه با فقر، هماهنگی و همکاری همه سازمان ها و نهادها در جامعه است، افزود: فقر مدرن ناشی از اعتیاد، طلاق و آسیب های دیگر اجتماعی بوده و نتیجه عملکرد غلط نهادها و دستگاه های دولتی است.

وی با تاکید به اینکه کمیته امداد تنها نهاد مبارزه با فقر نیست، تصریح کرد: انتظار ما این است که همه ارگانها به وظیفه خود آشنا باشند ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه ها متوجه نقش خود در مبارزه با فقر نیستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه خروجی عملکرد غلط دیگر دستگاه ها ورودی کمیته امداد شده است، خاطرنشان کرد: فقرا صاحبان و وارثان اصلی این انقلاب هستند و کمیته امداد پرچم خدمت به فقرا را در دست گرفته است.

امدادگران کمیته امداد استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز با آیت الله محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

ارسال نظرات