رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت امام(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام "روز جهانی قدس" یکی از اهداف و استراتژی اساسی اسرائیل که فراموشی مسئله فلسطین است را به چالش کشاند.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۲۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عباس هاشمی رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی در جلسه ستاد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس و بزرگداشت شهدای هفتم تیر ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی روز گذشته تهران گفت: آمریکا گروه‌های تکفیری و تروریستی داعش را به منظور تقویت و حفظ منافع و حیات رژیم غاصب صهیونیسم در منطقه به وجود آورد.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده ایران همیشه به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند و هرچه جلوتر هم رفته‌ایم دسیسه‌های دشمنان پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی‌ها می‌طلبد به اینکه در برنامه‌ریزی‌های خود سنجیده‌تر عمل کنیم و بتوانیم با این پیچیدگی‌ها مقابله کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضرت امام(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" یکی از اهداف و استراتژی اساسی اسرائیل که فراموشی مسئله فلسطین است را به چالش کشاند. و پرچم حمایت دائمی از فلسطین را بر افراشت و آن را به مسأله اصلی جهان اسلام و منطقه مُبدل کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی تاکید کرد: روز قدس نماد مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر ظالم است، این روز نماد وحدت امت اسلامی در مقابل مستکبران و رژیم اشغالگر قدس و محور وحدت جهان اسلام است.

وی افزود: روز جهانی قدس حمایت از آرمان قدس به عنوان مسئله اول جهان، بسط فرهنگ مقاومت و انتفاضه در افکار عمومی و کشورهای اسلامی، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک کشورهای اسلامی، توجه به مسئله فلسطین و حمایت از این کشور، تدوین پیوند آمریکا و صهیونیست، تبیین چرایی ابتکار روز جهانی قدس و حل مسئله فلسطین از دیگر اهداف برگزاری مراسم روز جهانی قدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی بر حضور گسترده و چشمگیر ملت قهرمان ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس تأکید و تصریح کرد: امروز تکلیف و وظیفه ماست که از آرمان‌های امام راحل دفاع و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دیگر مظلومان جهان و مبارزه علیه استکبار جهانی تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی به تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس پرداخت و گفت: فضاسازی سطح شهر متناسب با آن روز با نصب بنر و پوستر، حضور دانش‌آموزان حاضر در طرح اوقات فراغت، برگزاری مسابقه عکاسی از جمله برنامه‌های جانبی این روز است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در این جلسه به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفت تیر، اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب از 6 تا 12 تیرماه را به دلیل جنایت‌های فراوان آمریکا نسبت به ایران تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی بازخوانی و افشای جنایت‌های آمریکا باید تبیین شود، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از ترفندهایی نظیر بمب‌گذاری و ترور شخصیت‌های برجسته نظام از جمله سوءقصد نافرجام به آیت‌الله خامنه‌ای در ششم تیرماه 1360 ، بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر 60، بمباران شیمیایی سردشت و کشته شدن بیش از5 هزار نفر از مردم مظلوم در هشتم تیر ماه 66 و چندین اتفاق دیگر در تیرماه سبب شده تا مقام معظم رهبری این هفته را تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی بنامند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: با توجه به 5 شهید حادثه هفتم تیر از جمله آیت‌الله هاشمی سنجانی از شهدای استان مرکزی هستند، لذا برنامه بزرگداشت شهدای هفت تیر در شهر سنجان اراک در روز هشتم تیرماه ساعت 18:30 برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای این روز می‌توان به دعا و شکرگزاری در مساجد با سخنرانی‌های کوتاه بین دو نماز و پرداختن به شخصیت مقام معظم رهبری و تاثیر آن بر معادلات خارجی، عرضه بسته‌های فرهنگی، برگزاری خطبه‌های نماز عید سعید فطر، فضاسازی و نصب بنر، نشست‌های بصیرت افزایی در پایگاه‌های بسیج، اکران فیلم سینمایی ماجرای نیم‌روز و غیره اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور برگزاری این یادواره باید چندین کمیته هم تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند که از جمله این کمیته‌ها می‌توان به کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته فضای مجازی و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات