خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

حادثه تروریستی دیروز عکس‌العملی به حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی بود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در مجلس و حرم امام خمینی(ره) گفت: این حرکت کورکورانه نتیجه و عکس‌العملی نسبت به حضور 75 درصدی مردم ایران در پای صندوق‌های رأی بود.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۱۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به درآمد دولت در سال گذشته عنوان کرد: با وجود درآمد 87 هزار میلیارد تومانی دولت، پول توزیع شده در میان مردم 35 هزار میلیارد تومان بوده که قرار بود براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، 50 درصد از مابه‌التفاوت افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم پرداخت شود و 30 درصد در اختیار واحدهای تولید انرژی قرار گیرد اما فقط افزایش مبلغ یارانه‌ها برای دهک‌های پایین جامعه لحاظ شد و تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی از ابتدای امسال یارانه بیشتری دریافت می‌کنند.

وی تعداد تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی کشور را 6 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال 96 میانگین یارانه این اقشار به 200 هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم راه‌اندازی سیستمی برای شفاف‌سازی میزان حقوق مسئولان و مدیران تأکید کرد: حقوق مسئولان باید در فیشی مشخص و قابل رؤیت و پیگیری درج شده و هر مسئولی که طبق این قانون رفتار نکند، باید از اعطای مسئولیت به او جلوگیری شود.

وی با اشاره به عنوان سال 96 به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح کرد: رشدی می‌تواند اشتغال ایجاد کند که همراه با تولید باشد در حالیکه 88 درصد رشد اقتصادی کشور در سال‌های اخیر مربوط به فروش نفت بوده و سبب رشد اقتصادی نشده بلکه از فروش تولیداتی مانند فرش، صنایع‌تبدیلی و محصولات می‌توانیم به رشد اقتصادی دست یابیم.

تعداد متقاضیان شغل در سال جدید یک میلیون و 200 هزار است

حاجی‌بابایی تعداد متقاضیان شغل در سال جدید را یک میلیون و 200 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از قبل تعداد 3 میلیون و 300 هزار نفر بیکار داشتیم که 25 میلیون نفر در پایان اسفندماه سال پیش شرایط احراز شغل را داشته‌اند و نرخ بیکاری در فروردین 96 به 12.6 رسیده است.

وی افزوده شدن جمعیت بیکاران در سال جدید به آمار قبل را بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیکاران به 4 میلیون نفر رسیده است و اگر دولت یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کند، تعداد 3 میلیون و 300 هزار نفر بیکار هنوز در جای خود باقی هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم باید نرخ بیکاری به 8.6 درصد برسد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه در پایان 5 سال باید نرخ بیکاری به 8.6 برسد یعنی 300 هزار نفر بیکار باشند که این امر در صورتی که دولت بگوید 200 هزار شغل ایجاد می‌کنم، در اصل 300 هزار نفر به آمار بیکاران افزوده خواهد شد.

وی 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را مورد نیاز برای ایجاد 900 هزار شغل اعلام کرد و یادآور شد: این میزان سرمایه از طرق مختلف در کشور باید تأمین شود به طوریکه 200 هزار میلیارد توسط بانک‌ها، 100 هزار میلیارد تومان توسط درآمدهای دولت، 100 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه، 70 هزار میلیارد تومان توسط نهادهای دولتی و 28 میلیارد تومان از محل سپرده‌گذاری‌های مردم و بقیه این مبلغ نیز از طریق فروش اوراق مشارکت‌های مردم قابل تأمین است.

حاجی‌بابایی سهم دولت در تأمین بخشی از سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال را 170 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موضوع محقق شدن امر ایجاد اشتغال توسط دولت جای بحث دارد و اینکه دولت باید بتواند این میزان اشتغال را ایجاد کند وگرنه سیل بیکاری از روی ما رد خواهد شد و مشکلات و پیامدهای ناگوار خود را بر ماتحمیل می‌کند.

وی بزرگ‌ترین رقیب دولت در کشور را همان ایجاد یک میلیون و 500 هزار شغل بیان کرد و ادامه داد: رسانه‌ها با شفاف‌سازی و نقد سازنده باید به دولت در ایجاد اشتغال کمک کنند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در ادامه از دورقمی شدن تورم خبر داد و گفت: اگر مدیران فقط در حد جهادی کار کنند نمی‌توانند موفق شوند و طبق برنامه ششم اگر وزیر یا مسئولی بخواهد به کارخانه و یا شغل‌های دیگر خود رسیدگی کند باید از صحنه فعالیت دولتی خود کنار برود چرا که همه باید 24 ساعته پای کار باشند تا باری از دوش مردم برداشته شود و دولت باید به صورت همگون و کاری عمل کند تا نمایندگان مجلس هم از دولت و استانداران حمایت کنند و و گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی درباره سند 2030 نیز بیان کرد: این سند که از سوی یونسکو ارائه شده شامل قوانینی مبنی بر مساوات حقوق تحصیلی دختران و پسران و فراهم آوردن این شرایط توسط دولت‌ها بوده که در کشور ما سند تحول بنیادین موجود است و براساس آن حقوق تحصیلی برای همه وجود دارد و دولت هم آن را اجرا می‌کند.

وی افزود: آنچه مایه اتفراق سند تحول بنیادین از سند 2030 شده این است که در سند 2030 تأکید شده دین در مباحث آموزشی و پرورشی دخالت نداشته باشد هر چند در ماده 63 برنامه ششم آموزش و پرورش موظف به اجرای سند تحول بنیادین شده و هرگونه برنامه مغایر با آن غیرقانونی تلقی شده است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر رد سند 2030 افزود: دولت 30 کمیته آموزشی و برنامه‌ای 300 صفحه‌ای برای اجرای این سند در کشور آماده کرده بود که با رد آن غیراجرایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: مراحل کلانشهر همدان طی دو مرحله پیگیری شده و اتصال راه‌آهن همدان- ملایر و همدان- تهران به خط آهن غرب کشور و ادامه تا مرز خسروی و کشور عراق و نیز دوخطه شدن این مسیرها در دست پیگیری است.

حاجی‌بابایی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در مجلس و حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: این حرکت کورکورانه که نتیجه و عکس‌العملی نسبت به حضور 75 درصدی مردم ایران در پای صندوق‌های رأی بود، توسط نیروهای امنیتی و انتظامی منهدم شد و شکافی که داعش در کشورهای سوریه و عراق ایجاد کرده بود، درحال از بین رفتن است.

وی موفقیت ایران در سوریه و عراق را به عنوان نشانی از اقتدار کشور ارزیابی کرد و گفت: حالا همه باید بدانند شهید مدافع حرم کیست و فدا شدن برای ملت ایران را درک کنند و از خانواده‌های این شهدا مضاعف قدردانی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ورشکستگی برخی مؤسسات مالی و اعتباری مانند آرمان و البرز ایرانیان، تأکید کرد: متولی و مسئول نظارت و رسیدگی به این مؤسسات برعهده بانک مرکزی است و این نهاد باید از طریق سامانه‌ای تمام اطلاعات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را داشته باشد و روزانه سرمایه‌ها و نقدینگی آنان را مورد بررسی و رصد قرار دهد.

وی 45 درصد از یک هزار و 250 میلیارد تومان نقدینگی بانک‌ها را در حالت فریز معرفی کرد و گفت: این درصد از نقدینگی که فریز شده و خارج از چرخه تولید کشور قرار دارد مانند خونی است که در بدن وجود دارد اما در توموری در قسمتی از بدن بلااستفاده مانده است.

وی در ادامه از گردش 55 درصد نقدینگی کشور در چرخه اقتصادی خبر داد و گفت: این گردش نقدینگی با سرعت نصف در گردش است که ارزش آن به 25 درصد می‌رسد و کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: از مسئولان بانک مرکزی می‌خواهیم تا درباره عدم نظارت بر عملکرد مؤسسات مذکور در مقابل مردم پاسخگو باشند و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات