حادثه تروریستی دوازده خرداد نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‎هایی که به بهانه حمایت او از تروریست می‎شود؛ خود هدف اصلی تروریست است، تروریست‎هایی که چیزی جز ایجاد رعب و وحشت به‎ویژه در ایران و بی‎اعتماد کردن ملت از دولت و مسئولان و تیم‎های حفاظت و امنیت ندارند.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۸۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صبح چهارشنبه 17 خردادماه مردم پایتخت همانند سایر هموطنان مشغول کارهای خود بودند، ناگاه خبری ناباورانه در کشور پیچید، خبری که می‎گفت در حرم امام خمینی(ره) بمب‌گذاری شده است و خبری دیگر هم‎زمان با آن سراسر کشور را فرا گرفت که حکایت از یک اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی می‌داد.

گویا قرار بود دو کانون مهم سیاسی اجتماعی کشور از هم بپاشد، آن هم پس از رویدادهای مهم 14 و 15 خرداد، دشمن آمده بود تا این‎بار به‌طور مستقیم در قلب کشور، در تهران و در کانون ارادت‎ها و خواسته‎های مردم؛ در حرم امام دل‎ها و در خانه ملت، شورشی بر پا کند.

انفجارها و تیراندازی‎های پیاپی در کشوری که امنیت آن نه در منطقه که در جهان زبانزد است اتفاق افتاده است، شاید باید این اتفاقات می‌افتاد تا بدانیم دشمن، دشمن است و امروز «تیزدندان‎تر» از گذشته آمده است، آنهم نه در فضای مجازی و با جنگ نرم، بلکه با لباسی مبدل و با جنگ‎افزارهای سخت.

چهارشنبه خونین پایتخت یک حادثه نیست، یک واقعیت تلخی است که می‌گوید دشمن در همین نزدیکی‎هاست؛ سلاح سرد و گرم و شبیخون و جنگ نرم، همه‌ این‌ها هم هست و باید بیشتر مراقب باشیم.

در این بین حضور متهورانه سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران و همراهان ایشان در صحن مجلس به نمایندگان قوت قلب بخشید، آنها آمده بودند تا بگویند همه چیز تحت کنترل است و با خود امید آورده بودند، سردار جعفری به خبرنگاران پارلمانی روحیه داد، به آنها گفت: نگران نباشید، مشکلی نیست و به‎زودی برطرف می‎شود.

اتفاق امروز ملموس‎تر از گذشته نشان داد که باتوجه به برعهده گرفتن مسؤولیت این عملیات‎ها توسط داعش؛ این گروهک تروریستی تکفیری در جای‌جای خاورمیانه نفوذ کرده و هیچ کشوری از اقدامات بی‎شرمانه آنها مصون نیست. لذا اکنون باید بحث امنیت در کشورمان را با رویکرد واقع‌بینانه مورد بررسی قرار دهیم.

حادثه دیروز نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‎هایی که به بهانه حمایت او از تروریست می‎شود؛ خود هدف اصلی تروریست است، تروریست‎هایی که چیزی جز ایجاد رعب و وحشت به‎ویژه در ایران و بی‎اعتماد کردن ملت از دولت و مسئولان و تیم‎های حفاظت و امنیت ندارند.

تلنگر اصلی این حادثه را باید بر افرادی وارد دانست که بی‎شرمانه بر مدافعان حرم تاختند و خدمات آنها را نادیده گرفتند، شهدای مدافع حرم را افرادی دانستند که با سهل‎انگاری خود را به دست دشمن سپردند، صحبت از افرادی است که نیروهای بسیجی و خدوم را مخل امنیت ملی و روابط بین‎المللی دانستند، حالا آیا پاسخ خواهند داد که اگر نیروهای سپاه به‌صورت ضربتی وارد عمل نشده بودند؛ تعداد کشته‎ها و زخمی‎ها به چند نفر می‎رسید و چه صحنه‎های فجیع‌تری رخ می‌داد؟

هر چند دشمن کوچک‌تر از آن است که بتواند به تعیبر مقام معظم رهبری با این «ترقه‌بازی‌ها» خللی در نظام اسلامی ایجاد کند، اما باید بیش از پیش مراقب بود و دانست که اگر نیروهای جان‌برکف در خارج از مرزها به دفاع از امنیت منطقه نمی‌پرداختند، اکنون اوضاع ایران دست کمی از سایر کشورهای جنگ‌زده منطقه نداشت و یا دست‌کم هر روز باید شاهد چنین وقایع تلخی می‌بودیم.

اقدامات دو گروه تروریستی که به‌صورت هم‌زمان در دو نقطه از تهران به عملیات تروریستی وحشیانه پرداختند و بر روی مردم بی‌دفاع سلاح کشیدند، ارزش عملیاتی چندانی نداشت و تنها نمایش تبلیغاتی از خوی ددمنشی و تأمین خوراک برای رسانه‌های همسو با جریانات تروریستی بود و آنها خوب می‌دانند که سالانه صدها مورد تروریستی ناکام‌شده در کشور دارند و این یکی از بسیار بود که باوجود سر و صدای رسانه‌ای فراوان، اما نتیجه‌ای جز به سود جمهوری اسلامی ایران نداشت زیرا حقانیت کشور را در مواجهه با تروریست نشان داد.

هر چند در این گیر و دار، شاخص بورس تهران سقوط کرد و قیمت دلار نیز افزایش محسوسی یافت اما این تبعات اقتصادی کوچک، هیچ‎گاه جای تبعات اجتماعی و امنیتی حادثه را نمی‎گیرد و بی‎تردید مردمی که درگیر این حادثه شده‎اند و 46 مصدوم حادثه، هرگز این اتفاق را از یاد نخواهند برد.

شهادت مظلومانه 12 انسان بیگناه در حوادث امروز تهران و به هلاکت رسیدن 6 تروریست، در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت می‎شود و سندی است بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران که از اولین روزهای شکل‌گیری‌اش از حملات تروریستی در امان نبوده است اما همیشه چون کوه مستحکم استاده و مردمانش بیش از پیش همدل شده‌اند.

حادثه امروز نشان داد مردمان این سرزمین جدا از علائق سیاسی در روزهای حادثه و امتحان منسجم و متحد در مقابل هر متجاوزی می‌ایستند و در این ابتلائات از بسیاری از سیاسیون با بصیرت‌تر هستند.
با درک این شرایط و این همدل امت اسلامی، همه گروه‎ها برای امنیت ملی و حفاظت از کیان کشور باید مسائل سیاسی و جناحی را کنار بگذارند و بر سر مهم‎ترین مسئله یعنی تأمین امنیت همه‎جانبه یک‌صدا شوند که صدای ناکوک و ضعف در ایستادگی در شرایط حساس منطقه نتیجه‌ایی جز جسارت دشمنان ددمنش این مرز و بوم ندارد تا سلاح خود را به‌سمت مردم بی‌گناه نشانه گیرند و مانند امروز به‎خود جرأت عرض اندام و ترقه‌بازی این‌چنینی دهند.
آزاده بابانژاد- فارس/
ارسال نظرات
پر بیننده ها