خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازارچه خیریه رمضان تا 31 خرداد ماه دایر است، گفت: هدف از راه اندازی بازارچه خیریه رمضان معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۷۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اعلام اینکه 60 طرح خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 50 غرفه توانمندی ها و محصولات تولیدی خود را در این بازارچه به نمایش گذاشته اند، بیان کرد: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، گل سازی و... از جمله طرح هایی هستند که در این بازارچه شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه طرح های خودکفایی کمیته امداد 10 شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه کرده اند، افزود: بازارچه خیریه رمضان با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا شده است.

کلامی با اعلام اینکه 20 درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 430 خانوار به دلیل خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و خودکفا شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: يكي از اهداف اساسی کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت خودکفائی است.

کلامی با بیان اینکه پنج هزار شغل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود،اظهارکرد: اشتغال پایدار زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد می شود.

ارسال نظرات