اطاعت محكم و عمیق از رهبر نشانه پیوندی معنوی عمیق و رابطه عارفانه است كه بدون آن, ولایت فقیه برقرار نمی شود و حكومت او در مقام اجرا و توسعه در ابعاد گوناگون, درمانده خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۴۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در اين ماه پربركت، درهاى آسمان گشوده و درهاى بهشت بر روى مؤمنين گشوده شود در جمع کارکنان تیپ گفت: درهاى رحمت و مغفرت را بر روى توبه كنندگان و استغفاركنندگان مى گشايند، پس اگر مؤمنين به استقبال آن بشتابند و خود را آماده رحمت و مغفرت الهى بكند و با خواندن قران و انفاق و كارهاى خير و پرهيز از گناهان به سوى آن روى آورند ، بى گمان خداوند مغفرتش را از آنان دريغ نكند و دعاهايشان را مستجاب گرداند.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: يكى از ويژگى هاى ماه مبارك رمضان، روزه است. انسان روزه ار چون از خوردن و آشاميد نبه كلى امتناع مى كند، بى گمان احساس گجرسنگى و تشنگى به او دست مى دهد و به فكر گرسنگان و فقيران مى افتد و شايد از اين راه توفيقى بيابد كه بر تهى دستان بيشتر ترحم كند و از اموالى خدا دايش بر آنان انفاق نمايد كه اگر روزه نباشد چنين احساسى به افراد مرفه دست نخواهد داد.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوندروزه را واجب كرد تا غنى و فقير با هم مساوى باشند چون غنى رنج گرسنگى را لمس نكرده است تا به فقير رحم كند و ثروتمند هر وقت چيزى را اراده كرده است قدرت به دست آوردن آن را داشته است خدا خواسته است كه ميان بندگانش يكنواختى به وجود آورد و ثروتمند طعم گرسنگى را بچشد و اگر جز اين بود ثروتمند بر مستمند و گرسنه ترحم نمى كرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بدون تردید مردم برای سامان دادن به شؤون مادی و معنوی خود نیاز به رهبر شایسته دارند, و سامان یافتن جامعه بستگی كامل به روابط محكم و حسنه بین مردم و رهبر دارد. در اسلام از این رو از رهبر و مردم, به امام و مأموم تعبیر می شود كه یكی پیشرو و دیگری پیرو, یكی ریشه و دیگری درخت آن ریشه است, باید بین این دو رابطه محكم برقرار باشد, و آن درخت از آن ریشه دائماً تغذیه كند, وگرنه با قطع ریشه, درخت نابود خواهد شد.در بینش تشیع, ولی فقیه جانشین امام معصوم است, و هنگامی ولی فقیه می تواند جامعه را به سوی تكامل همه جانبه سوق دهد كه از پشتیبانی محكم مردمی برخوردار باشد, و رابطه او با امت به قدری استوار باشد كه به پیوند معنوی عمیق, و رابطه عارفانه و عاشقانه تبدیل شود.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: اطاعت محكم و عمیق از رهبر نشانه پیوندی معنوی عمیق و رابطه عارفانه است كه بدون آن, ولایت فقیه برقرار نمی شود و حكومت او در مقام اجرا و توسعه در ابعاد گوناگون, درمانده خواهد شد.

ارسال نظرات