خبرهای داغ:
آیت‌الله ناصری در جلسه اخلاق مطرح کرد
استاد خلاق و حوزه علمیه اصفهان گفت: سعی داشته باشیم که قبل از اقامه نماز، اذان و اقامه را قرائت کنیم تا با توجه بیشتر نمازهای خود را بخوانیم و به دور از مسائل دنیوی باشیم تا به خدا نزدیک‌تر باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۳۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ آیت‌الله محمد ناصری در جلسه اخلاق خود در رابطه با آثار و اهمیت نماز اظهار کرد: اذان و اقامه بسیار آثار دو فوایدی دارد چرا که فقیری نزد رسول خدا(ص) رفت و از مشکلات خود برای پیامبر گفت اما پیامبر(ص) در پاسخ او فرمودند:«برای نمازهای خود اذان بگو تمام مشکلات حل می‌شود»؛ پس از مدتی همین فقیر نزد پیامبر اکرم (ص) آمد و از به خاطر رفع شدن مشکلاتش تشکر کرد.

وی با بیان اینکه اذان فقر، مرض و بسیار دیگر از مشکلات را از بین می‌برد، افزود: امروز روز مهلت و عمل است، باید توجه داشته باشیم به آنچه خدا گفته باید عمل کنیم به آنچه دل خودمان می‌گوید.

استاد اخلاق و حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: معراج یکی از ضروریات اسلام است و پیامبر اکرم(ص) با همین عقیده به معراج رفتند.

وی با بیان اینکه اذان ۲۰ جمله اما اقامه ۱۹ جمله دارد که در این جملات نکات بسیار مهمی نهفته است، تأکید کرد: طبق روایات با منابع موثق کسی که جملات اذان و اقامه را افشا کند ۷۰ هزار ملک بر او درود می‌فرستند.

ایت الله ناصری با بیان اینکه اذان و اقامه مقدمه و آمادگی بسیار خوبی برای یک نماز با خلوص نیست است، ادامه داد: وارد مسجد که می‌شویم باید توجه داشته باشیم مسجد بر گردن ما حق دارد و حق آن هم خواندن نماز است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر حال نماز خواندن در مساجد را نداریم حداقل استغفار کنیم چرا که این حق مسجد است و باید به آن توجه کرد.

استاد اخلاق و حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای نزدیکی به خداست، فضائل و روایات بسیار در خصوص اهمیت توجه به ماه مبارک رمضان آمده است.

وی ابراز کرد: از امروز سعی داشته باشیم که قبل از اقامه نماز، اذان و اقامه را قرائت کنیم تا با توجه بیشتر نمازهای خود را بخوانیم و به دور از مسائل دنیوی باشیم تا به خدا نزدیک‌تر باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها