استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان در آستانه برگزاری جشن گلریزان، گفت: جشن گلریزان همه‌ساله در ماه رمضان موجب شده است ماه رمضان علاوه بر ماه مغفرت و رحمت الهی، به ماه آزادی زندانیان نیازمند نیز شناخته شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۰۲۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده افزود: انتظار داریم همه اصناف، بازاریان و همه افرادی که توان پرداخت هرچند مبلغی اندک برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان را دارند در این مراسم شرکت کنند.

وی با قدردانی از زحمات ستاد دیه استان، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش و همکاری خیرین و دستگاه های اجرایی، میزان ورودی به زندان‌های استان کاهش یافته و جرایم خرد نیز روز به روز کاهش می‌یابد که جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز در این زمینه بسیار موثر بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی سنت‌های حسنه گذشته مبنی بر کمک به همنوعان و دردمندان، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از این سنت‌ها از بین رفته و یا در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است که جا دارد با همتی همگانی برای احیای مجدد آن ها اقدام کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه باید کمک به نیازمندان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد منحصر به ایام جشن گلریزان نشود، تاکید کرد: در طول سال باید نسبت به انجام کارهای خیر اقدام شود.

وی با بیان اینکه 450 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان چشم‌انتظار کمک‌های نقدی خیرین هستند، افزود: با پرداخت 16 میلیارد تومان از سوی مردم و خیران به ستاد دیه، همه زندانیان جرایم غیرعمد استان در سال‌جاری آزاد و به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

جبارزاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به آغاز اعزام حجاج به مکه مکرمه، گفت: بهتر است حجاج بیت‌الله‌الحرام پس از مراجعت از حج، به جای هزینه‌های اضافی، نذورات و خیرات خود را به صورت نقدی به ستاد دیه استان پرداخت کنند تا در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد سهیم شوند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در راستای کاهش میزان جرایم ناشی از تصادفات رانندگی در استان دستور داد نیروی انتظامی نسبت به توقیف خودروهای فاقد بیمه اقدام کند.

جبارزاده در خصوص سخنان یکی از تولیدکنندگان استان مبنی بر لزوم استفاده از زندانیان به عنوان کارگر در برخی واحدهای تولیدی استان نیز گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی استان می‌توانیم مقدمات ایجاد شغل در قالب زندان باز را برای بیش از یک‌هزار نفر از زندانیان استان را فراهم کنیم و با هر تولیدکننده یا صنعت‌گری که در این زمینه اعلام آمادگی کند آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره مجدد به مزایای مثبت اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از شهرهای استان، گفت: تلاش می‌کنیم از این پس در راستای کاهش میزان طلاق در استان به عنوان دومین آسیب اولویت‌دار اقدام کنیم و در این زمینه بهتر است نسبت به مسائلی همچون مشاوره‌های قبل از ازدواج و ایجاد مراکز خیریه مشاوره بیش‌ازپیش توجه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در پایان این نشست، مبلغی را به عنوان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کرد.

جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان روز 19 خرداد ماه در تبریز برگزار می‌شود.


ارسال نظرات