بیش از ده کارگروه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۰۰۱۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه بیماری تب برگزاری بیش از ده کارگروه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویهکریمه کنگو جزء بیماری های عفونی است،گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری و آموزش عمومی در شهرستان جلسات متعددی در ستاد شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه برگزار شد.
دکتر کوروش داوری با بیان اینکه تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در  شهرستان کهگیلویه مشاهده نشده است، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو برنامه ریزی های لازم را انجام داده و تمام امکانات و نیروهای انسانی در آمادگی کامل به سر می برند، تا در صورت وجود موردی از بیماری بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه به زندگی عشایری همراه با دامداری اغلب جمعیت شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: مردم در صورت بروز موارد مشکوک آنها را به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت گزارش دهند تا در کمترین زمان به این مساله رسیدگی شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای سلامت افزود: این جلسات در راستای جلوگیری از ذبح دام بدون نظارت دام پزشکی، رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت و همچنین ضرورت آموزش همگانی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری تشکیل شدند.
داوری گفت: اطلاع رسانی در این زمینه از طریق آموزش کادر بهداشتی و درمانی، توزیع پمفلت، تراکت و همچنین آموزش حضوری مردم مناطق روستایی و عشایری شهرستان بویژه بخش های دیشموک و قلعه رئیسی و مناطق تابعه آنها توسط کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: آموزش پزشکان عمومی و متخصص برای تشخیص و درمان به موقع بیماران و هماهنگی با بیمارستان دهدشت، آموزش کادر درمانی بیمارستان در مواجهه با بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو و تامین حفاظت فردی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در زمینه این بیماری است.
داوری با اشاره به تامین کپسول ریباورین به منظور درمان تب کریمه کنگو در شهرستان گفت: در صورت وجود موردی از بیماری، بیماران در بخش ایزوله بستری و نمونه های آزمایشگاهی آنها با رعایت استاندارد تهیه و به انستیتو پاستور ایران ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه بیماری تب کریمه کنگو تاکنون بیش از 40 نشست آموزشی برای عموم مردم، 25 نشست برای پرسنل و حدود 25 هزار نفر آموزش چهره به چهره و گروهی به همت واحدهای ستادی شبکه و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان تشکیل و ارائه شد.


ارسال نظرات