ابتکار دانش آموزان استان در تولید برق

با ابتکار دو دانش آموز کهگیلویه وبویراحمدی ۸ خانوار عشایری و روستایی صاحب برق شدند.
کد خبر: ۸۸۶۹۹۹۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
پدرام پرست و علی رضوی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در یاسوج که یک روز به همراه خانواده به منطقه عشایری آب نهر کاکان بویراحمد رفته و شب هنگام تاریکی خانه های عشایری را مشاهده کرده بودند برای روشن کردن خانه های عشایری دست به ابتکاری جالب زدند.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت:پس از ارائه طرح استفاده از انرژی خورشیدی سیار توسط این دو دانش آموز و بررسی گروه پژوهشی دانشگاه امکانات لازم دراختیار آنان قرار گرفت.
دکتر وحید جانی پور گفت: باتری خورشیدی،لامپ،سیم ومنبع ذخیره و تمامی وسایل مورد نیاز بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و آنان اقدام به برق رسانی به چادرهای عشایری کردند.
وی گفت:این دانش آموزان با نصب باتری خورشیدی برروی چادرهای عشایر انرژی را ذخیره و با سیم کشی در بین دیگر چادرها به آنها برق رسانی کردند.
رئیس آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت:این طرح در قالب جشنواره جابربن حیان اجرا و این دو دانش آموز رتبه اول را کسب کردند.
سیدعلی اکبر هاشمی اصل افزود: با این اقدام 5خانوار عشایری در آب نهر کاکان بویراحمد و 3 خانوار روستایی در روستای مور دراز سوق در کهگیلویه برق دار شدند.
وی گفت: در این طرح در قالب اقتصاد مقاومتی وبدون از پرداخت هزینه از برق استفاده می کنند.
عزیزالله تیرتاجی از عشایر آب نهر کاکان گفت:با اقدام این دو دانش آموزان شبها خانه های ما روشن و از برق رادیو وشارژ گوشی تلفن همراه برخوردار شدیم.
وی گفت: پیش از این از طریق فانوس یا آتش اجاق خانه روشن می شد که هم اکنون بسیار خوشحال وشکرگذار هستیم.
در آئینی با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و آموزش وپرورش بویراحمد استفاده از برق ابداعی توسط 2 دانش آموز به بهره برداری رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار