تازه ترین مستند پیرامون مبارزه با داعش و گروههای تکفیری
در سفر هایی که به کشور عراق داشتیم سعی کردیم جدا از یک گزارش جامع از روند جنگ، چهره های شاخص مقاومت و حشد الشعبی را بررسی کنیم اما این بار و در مستند «ابوضرغام» به سراغ یک ژنرال ارتش عراق رفتیم.
کد خبر: ۸۸۶۹۹۱۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، وحید فراهانی از اتمام فرایند تولید مستند «ابوضرغام» خبر داد و تصریح کرد: در سفر هایی که به کشور عراق داشتیم سعی کردیم جدا از یک گزارش جامع از روند جنگ، چهره های شاخص مقاومت و حشد الشعبی را بررسی کنیم اما این بار و در مستند «ابوضرغام» به سراغ یک ژنرال ارتش عراق رفتیم.

فراهانی اضافه کرد: نکته ی جالبی که خیلی نظر ما را به خود جلب کرد شجاعت و جسارت مثال زدنی این فرمانده ارتش است طوری که در اکثر عملیات ها در خط مقدم حمله حضور دارد و معمولا ابوضرغام و نیروهایش هستند که مستقیم به قلب دشمن می زنند و خط را می شکنند؛ جوری که هر جایی فتح می شود نام این لشگر و فرمانده آن یعنی ابوضرغام را بر دیوار های آن می نویسند. ابوضرغام ابتدا یک نیروی داوطلب سپاه بدر بوده است و علیه رژیم دیکتاتوری صدام فعالیت می کرده است و بعد از حمله آمریکا نیز در برابر متجاوزین آمریکایی مقاومت می کند. بعد از اتفاقات سوریه و بالا گرفتن آتش جنگ در آن کشور ، به جمع مدافعان حرم در سوریه می پیوندد تا اینکه داعش در عراق شروع به فعالیت های تروریستی می کند و او به عنوان یکی از فرماندهان نظامی در عراق شروع به فعالیت و مبارزه علیه تکفیری ها می کند.

وی افزود: ابوضرغام که سابقه حضور در پلیس و فرمانداری بصره را داشته است بعد از آزادسازی شهرهای مختلف عراق به فرماندهی پلیس محلی عراق رسید که وظیفه تامین امنیت داخلی کشور را بر عهده دارد.ابوضرغام شخصیت بسیار جالبی دارد او یک ارتشی تمام عیار است و ظاهر او کاملا نظامی است اما در عین حال بسیار اهل تقوا و مراقبه است و شدیدا به اندیشه انقلاب اسلامی ایران معتقد است و به رهبری ایران و حاج قاسم ارادت دارد.در واقع ما در این مستند سعی کردیم این را نشان دهیم که اکثر طیف های مقاومت در منطقه تحت تاثیر اندیشه های انقلابی ایران هستند.

گفتنی است مستند «ابوضرغام» به کارگردانی وحید فراهانی و تهیه کنندگی سید هاشم موسوی محصول گروه تلویزیونی روایت فتح است که مجری طرح آن خانه مستند انقلاب اسلامی است. این مستند در روزهای آینده رونمایی می شود.

روایت «ابوضرغام» ارتش عراق

ارسال نظرات