خبرهای داغ:
امام جمعه جلفا در جمع کارکنان سپاه این شهرستان، یکی از شاخصه های ماه رمضان را تحصیل تقوا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۵۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی انتظاری، ماه رمضان را ماه ایمان و تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: در این ماه باید اعضا و جوارح خود را از حرام نگه داشت چراکه این ماه تنها نگه داشتن شکم از گرسنگی و تشنگی نیست بلکه چشم و گوش و زبان و دیگر اعضا را باید از حرام حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در جلفا با اشاره به برکات معنوی تقوا برای انسان‌ها بیان کرد: اگر انسان‌ها در زندگی تقوا پیشه کنند خداوند درک و آگاهی باطنی به افراد می‌دهد که در همه جا حق و باطل را از هم خواهند شناخت.

حجت الاسلام انتظاری خاطرنشان کرد: جامعه اى که باتقواست، جامعه‌اى که راه خدا را با دقت انتخاب مى‌کند و با دقت نیز در آن راه حرکت مى‌کند، از نعمت های الهی در دنیا هم برخوردار مى‌شود، عزت دنیوى هم به دست مى‌آورد و خدا علم و معرفت در امور دنیا هم به او مى‌دهد. جامعه‌اى که در راه تقوا حرکت مى‌کند، فضاى زندگى آن جامعه، فضاى سالم و محبت‌آمیز و همراه با تعاون و همکارى بین آحاد جامعه است.

مسئول حوزه های علمیه آذربایجان شرقی یادآور شد: تقوا موجب مى‌شود که خداى متعال نورى را در قلب و زندگى و راه انسان قرار دهد، تا بتواند در پرتو آن نور حرکت کند و راه زندگى را پیدا کند، این نورى که مى‌تواند هدف و سرمنزل و راه را به ما نشان بدهد، ناشى از تقوا و پرهیزگارى است.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا است ادامه داد: فلسفه روزه مطابق آیات قرآن حرکت در مسیر تقوا است و باید تلاش کنیم در روزهای باقی‌مانده ماه خودسازی کرده و مقامات تقوا را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و به روشن‌بینی معنوی دست یابیم.

ارسال نظرات