خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: انقلاب بر اساس عقلانیت شکل گرفته و این گفتمان انقلابی است که توانسته است عمق استراتژیک اسلام را در دنیا پیش ببرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۴۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

رستم قنبرلو استاد دانشگاه‌های قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل اظهار کرد: تغییر گفتمان انقلاب از مهم‌ترین خواسته‌های دشمن است لذا رهبر معظم انقلاب بار دیگر در سخنرانیشان به این مهم که از اصول شاخص انقلاب است، تاکید نمودند.

وی تصریح کرد: دشمنان با بیان این موضوع که گفتمان انقلاب موجب جلوگیری از توسعه، پیشرفت و ترقی کشور و انقلاب می‌شود، می‌خواهند انتقامشان را از ما بگیرند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نظرات و مشاهدات یکی از نویسنده‌های پست مدرن فرانسه از تظاهرات ایران، تبیین کرد: بسیار جالب توجه است که حتی گروه‌های کمونیستی در ایران نیز پرچمی را برافراشته بودند که نشانگر برقراری حکومت اسلامی بود.

قنبرلو ایجاد گفتمان جدید توسط انقلاب را اولین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب دانست و تشریح کرد: گفتمان انقلابی یک زلزله و تغییر بزرگ در سطح جهان محسوب می‌شد که پس‌لرزه‌های آن به شدت کشورهای غربی را تحت تاثیر قرار داد.

وی مطرح کرد: عقلانیت یکی از حربه‌هایی است که دشمن می‌خواهد از آن به نفع خود استفاده کند و ایدوئولوژی انقلابی را در مقابل عقلانیت مطرح می‌کند.

این استاد دانشگاه توضیح داد: آن‌چه که کاملا مشخص است و رهبر معظم انقلاب نیز بدان تاکید داشته‌اند این است که عقلانیت هرگز نقطه مقابل اسلام نبوده و نیست .

قنبرلو ادامه داد: انقلاب بر اساس عقلانیت شکل گرفته و این گفتمان انقلابی است که توانسته است عمق استراتژیک اسلام را در دنیا پیش ببرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تضعیف گفتمان انقلابی ضربه‌ای بزرگ برای انقلاب خواهد بود لذا رهبر معظم انقلاب بار دیگر برای هوشیاری بیشتر مردم در سخرانی خود به این موضوع اشاره نمودند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها