خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

همه دستگاه‌ها درمبارزه با اعتیاد نقش دارند/آموزش عمومی راه‌گشا است

استاندار قزوین گفت: کاهش سن اعتیاد نگران کننده است و باید در جلوگیری از این مسئله از تحلیل‌های علمی و جامعه شناختی استفاده کرد، همگاری همه دستگاه ها و نیز آموزش عمومی در این مسئله بسیار راه گشا است.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۵۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین صبح امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: نکته مهم در بحث مواد مخدر و اعتیاد این است که دائماً جامعه مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل واقع شود و از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط رصد شده تا مشخص شود که توزیع مواد مخدر در چه سنین و در کدام مکان‌های جمعیتی رو به افزایش است.

وی افزود: سپس باید با استفاده از تحلیل‌های جامعه‌شناختی و علمی در این زمینه برنامه‌های مقابله‌ای را در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم از کاهش سن اعتیاد به سنین نوجوانی جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فقط مربوط به پلیس و دستگاه قضا نیست بلکه مربوط به تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و حتی خانواده‌ها است و ائمه جماعات و جمعه هم باید تبعات ناشی از این پدیده شوم را باید برای خانواده‌ها تبیین کنند.

همتی بیان کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر و توزیع‌کنندگان باید به طور جدی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با کمک دستگاه‌های مربوطه وضع موجود را تحلیل کرده و دائماً این امر را کنترل کنند تا بتوان با شناخت دقیق در این حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: نکته مهم دیگر در خصوص مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، آموزش عمومی است و قوی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند راهگشا باشد از طریق آموزش عمومی اجرایی می‌شود.

همتی عنوان کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش باید با ایجاد برنامه‌های دقیق از طریق افراد توانمند نقش اساسی در فرهنگ سازی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشند.

وی گفت: همچنین آموزش به خانواده‌ها می‌تواند فرهنگ مراقبت اعضای خانواده از یکدیگر را در جامعه گسترش دهد و در غیر این صورت دولت هزینه‌های گزافی را باید در این زمینه پرداخت کند در حالی که این هزینه‌ها می‌تواند برای امور بهتری در جامعه هدف‌گذاری شود.

استاندار قزوین افزود: فقط با بیان مشکلات و طراحی راه‌های پیشگیری‌کننده نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه عمل به آنچه گفته می‌شود راهگشای امور است.

وی در پایان از دستگاه قضا، نیروی انتظامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و خانواده‌ها خواست با همکاری و تعامل با یکدیگر فضای شهر را برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر ناامن کنند تا جامعه‌ای با افرادی سالم و پویا داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها