عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
اصغر مسعودی گفت: کار خوبی که در برخی از مساجد صورت گرفته و امیدواریم به شکل عام در مساجد کل کشور انجام شود بحث تلاوت قرآن است که بعد از هر نماز تلاوت قرآن را داریم.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۲۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تاکید بر اهمیت توسعه کرسی های تلاوت قرآن گفت: کار خوبی که در برخی از مساجد صورت گرفته و امیدواریم به شکل عام در مساجد کل کشور انجام شود بحث تلاوت قرآن است که بعد از هر نماز تلاوت قرآن را داریم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است هر آیه قرآن ثواب یک ختم قرآن را دارد. علی رغم تاکیدات و سفارش دین در مورد قرآن ما کوتاهی هایی داشتیم. مقام معظم رهبری نکته ای را برای مسئولانی که در بحث قرآن تلاش می کنند هدف گذاری کرده است که ما ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم ما نسبت به این مسئله با وجود تلاش هایی که شده عقب هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: قطعا قاری های ممتاز و کسانی که صوت دلنشین دارند می توانند برای جذب جوانان ما نسبت به قرآن تلاش ارزنده ای داشته باشند ولی ما به حد مثبت و آرمانی خودمان نرسیده ایم و هنوز فاصله داریم و استفاده از این قاریان می تواند اهمیت فراوانی داشته باشد.

مسعودی گفت: یکی از عوامل جذب که در روایات هم به آن اشاره شده صوت نیکوست گسترش کلاس های مختلف نیز خیلی تاثیر دارد و متاسفانه برخی برای کلاس های قرآن قید و شرط هایی گذاشته اند که همین تا مقداری کار را سخت تر کرده و موانعی ایجاد می کند.

ارسال نظرات