فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در حلقه ناصرین سربازان با اشاره به راه های دستیابی به تقوا گفت: یکی از راه هايي كه شخص مي تواند به تقوا دست يابد اخلاص در عمل است.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۵۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در جمع سربازان این ناحیه ضمن سفارش آنان به رعایت تقوای الهی گفت:تقوا در مفهوم قرآني از جايگاه ويژه و خاصي برخوردار است به گونه اي كه مي توان گفت تقوا يكي از محوري ترين مفاهيم قرآني است بطوري كه اگر ازمباحث قرآني حذف شود كليدي ترين مفاهيم ديني و قرآني حذف شده است.

سرهنگ آزادی نژاد ادامه داد: تقوا بيانگر دينداري شخص است و شخص در عمل به تقواي خويش، دينداري خود را به نمايش مي گذارد. كسي كه فاقد تقواست در حقيقت فاقد دين در مفهوم قرآني است.

وی اظهار داشت: سخن گفتن از تقوا به معناي سخن گفتن از دينداري است و بيان راه هاي دست يابي در حقيقت بيان راه هاي دينداري است.

آزادی نژاد همچنین با بیان اینکه آيات قرآن به تقوا چنان مي نگرد كه اگر كسي تقوا نداشته باشد نمي توان از او اميد عمل هنجاري و شخصيت سالم را داشت گفت: انسان سالم در تمام حوزه ها كسي است كه به تقوا رسيده باشد؛ زيرا تقوا از چنان دربردارندگي برخوردار است كه همه حوزه هاي اعتقادي و عمل فردي و اجتماعي را شامل مي شود.

وی در پایان یکی از راه هايي كه شخص مي تواند به تقوا دست يابد یا را اخلاص در عمل عنوان کرد و افزود: ازنظر قرآن اخلاص دو نقش اساسي در زندگي بشر بازي مي كند؛ هم موجب مي شود تا شخص خود را به تقوا برساند و هم زمينه گرايش مردمان به دين و دينداري را فراهم مي آورد؛ زيرا با اخلاص است كه فرد تنها براي رضاي خدا عمل مي كند و رفتارش را بر پايه آموزه هاي وحياني سامان مي دهد.

ارسال نظرات