سال گذشته بیش از 22 هزار تن از انواع کود‌های شیمیایی شامل کود ازته، کود اوره، کود فسفات و کود پتاسیم در بین کشاورزان استان زنجان توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۴۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به توزیع انواع کود‌های شیمیایی در استان زنجان، گفت: سال گذشته 22 هزار و 628 تن از انواع کود‌های شیمیایی شامل کود ازته، کود اوره، کود فسفات و کود پتاسیم در بین کشاورزان استان زنجان توزیع شد.

سید موسی متوسلین با اشاره به میزان افزایش توزیع کود در بین کشاورزان افزود: نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش توزیع کود شیمیایی در سطح استان زنجان داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به بیشترین نوع مصرف کود‌های شیمیایی در استان زنجان اظهار داشت: بیشترین نوع مصرف کود‌های شیمیایی کود ازته و اوره است و کشاورزان برای دریافت کود به عوامل توزیع مراجعه کرده و کود را دریافت می‌کنند.

سید موسی متوسلین تصریح کرد: لیستی که برای دریافت کود در اختیار مراکز توزیع استان قرار می‌گیرد با توجه به سطح کشت و زیر کشتی که کشاورزان دارند میزان مصرف آنان به راحتی در اختیارشان قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی از نظر تامین کود در استان نداریم.

وی با اشاره به میزان مصرف در هکتار کشاورزان از کود‌های شیمیایی گفت: میزان مصرف در هکتار برای کشاورزان توضیح داده شده و توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات