خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

مال دنیا و قدرت دنیا از نظر امام (ره) هیچ بود/اصول "امام" برای ‌نظام اسلامی ‌باید "پایدار" بماند

امام جمعه ارومیه گفت: اصولی که امام خمینی (ره) برای زندگی و نظام اسلامی مطرح کردند باید زنده و پایدار بماند.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۰۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی قریشی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای ارومیه با اشاره به شخصیت بزرگ آن فقید اظهار کرد: امام به‌جز خدا از کسی نترسید و در سال 42 که دستگیر شدند در نیمه‌راه ماشین را نگه داشتند که گویی می‌خواهند ایشان ‌بکشند که باز هم نترسیدند و این شجاعت از نزدیکی به ائمه اطهار و پیامبر (ص) نشأت می‌گیرد.

وی افزود: برای صحبت در ‌ارتباط‌ با شخصیت بزرگ امام وقت‌ زیادی لازم است که تنها بتوان به شناخت گوشه‌ای از شخصیت این بزرگوار پرداخت و از رشادت‌ها و بزرگواری ایشان گفت و اراده و قدرتی که در هدف خود را داشتند را تبیین کرد.

امام جمعه ارومیه گفت: امام خمینی(ره) اهل راز و نیاز، نماز شب، گریه‌های شبانه بود و طبق گفته خدا در قرآن کریم متقین در بهشت که هر چه از خدا بخواهند به آنها اعطا می‌کند چون آن‌ها انسان‌های خوبی بودند و در زندگی‌شان شب‌های کوتاهی داشتند چراکه شب‌ها با خدا رازو‌نیاز می‌کردند و امام نمونه بارز این آیه شریفه است.

قریشی بیان کرد: خصوصیت بارز امام عبودیت بود و همچنان که همه دیدند در روزهای آخر زندگی پرفروغشان نیز از عبادت دست نکشیدند و در حالی که روی تخت بیمارستان بودند با خدا راز و نیاز می‌کردند و همچنان روحیه خود را حفظ کرده بودند.

وی افزود: امام همه چیز را در وجود خدا می‌دید و این سبب بزرگی وی بود و همیشه می‌گفت که به من خادم بگویید نه رهبر که اینچنین کسی در تاریخ وجود نداشته است.

قریشی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید که اگر کل کره زمین را دشمن فرابگیرد بازهم نخواهم ترسید و امام نیز چنین شخصیتی داشت و در دوران جنگ هر زمان دیگر وقتی مسئولین دچار مشکل می‌شدند به امام روی می‌آوردند تا امام او را راهنمایی کند.

وی در ‌ارتباط‌ با زندگی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام زندگی ساده‌ای داشت و با وجودی که رهبر کشوری بود که از لحاظ نفت و گاز در دنیا مشهور است اما در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند چون مال دنیا و قدرت دنیا از نظر امام هیچ بود و در زمان فوت ایشان همه دیدند که از امام چه چیزی به ارث مانده است.

امام جمعه ارومیه گفت: اصولی که امام برای زندگی و نظام اسلامی مطرح کردند باید زنده و پایدار بماند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به مهم‌ترین اصولی که امام خمینی(ره) به آن نیز اشاره می‌کند که همانا اعتماد نکردن به قدرت‌های بزرگ و ظالم‌ها است پایدار مانده‌اند.

ارسال نظرات