خبرهای داغ:
در جلسه تفسیر قرآن مطرح شد

انتقاد آیت‌الله سبحانی از بی تفاوتی جهان به بمباران مردم یمن

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: شاهد قحطی و بمباران مناطق مسکونی در یمن هستیم، اما جهان به فکر این کشور نیست.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۶۹
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
انتقاد آیت‌الله سبحانی از بی تفاوتی جهان به بمباران مردم یمن
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به تبعات رسیدن به قدرت اظهار کرد: انسان زمانی که به قدرت می‌رسد، معمولا ضعف‌ خودش را فراموش می‌کند.

وی ادامه داد: انسان‌ها زمانی که قدرت را از دست می‌دهند، به ضعف خودشان دوباره پی می‌برند، البته انسان‌های الهی همچون امام علی(ع) همان حالتی را در قدرت دارند که در حالت ضعف داشتند و این به دلیل داشتن تربیت الهی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کشور یمن یک کشور مستقل است و یمن تمدن درخشانی دارد، بشر سدسازی را از یمنی‌ها یاد گرفته است، اما اکنون کسی به فکر مردم یمن نیست و شاهد قحطی و بمباران مناطق مسکونی این کشور هستیم، جهان به فکر یمن نیست.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سیره امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل چه در دوران طلبگی و چه در دوران قدرت حالت یکسانی را داشتند، اما فرعون برای حفظ قدرت خود هزاران کودک را کشت و تنها در هنگام غرق شدن به فکر ایمان به خدا افتاد.

وی ادامه داد: در زمان امام هادی(ع)، سیاست عباسی‌ها عوض شد و این امام معصوم در دوران متوکل در شهر سامرا تحت نظر قرار گرفت، امام هادی(ع) فرمود ایمان در حالت ضعف فایده ای ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مشترکین در گذشته به بت‌ها پناه می‌بردند، اما اکنون قدرت‌های کافر بر ارتش‌های نظامی خودشان تکیه دارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به هدف سوره ملک اظهار کرد: هدف این سوره بیان توحید ربوبی است، کارگردان جهان آفرینش خداوند است و تنها خدا توان تدبیر جهان را دارد، جهان آفرینش مدبری جز خداوند ندارد.

وی ادامه داد: کفار اهل لجاجت بودند و از حق فرار می‌کردند، طبیعت بشری که تربیت دینی نداشته باشد، همین است، مردم مکه سالیان درازی موحد بودند تا اینکه یکی از اهالی این شهر بتی از شام به مکه آورد و با نصب آن در خانه کعبه مردم را به بت پرستی دعوت کرد، از همان زمان بت پرستی در مکه شروع شد و مردم این شهر از بت‌ها بارش باران می‌خواستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بت پرستان در حالی به بت‌ها توسل می‌جویند که این بت‌ها توان روزی رساندن را ندارند، مشرکین مکه البته به خالق بودن خداوند اعتقاد داشتند، اما ربوبیت را از جانب بت‌ها می‌دانستند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به قدرت اظهار کرد: قدرت خوب است و مملکت نیاز به رئیس دارد، اما رئیس باید تربیت الهی داشته باشد، مامون که امام رضا(ع) را به شهادت رساند، خیال می‌کرد که قدرتش ابدی است، اما این اتفاق نیفتاد و او هم در نهایت مرد.

وی ادامه داد: خداوند قدرت دارد، اما ظلم نمی‌کند، امام حسین(ع) در برابر یزید قیام کرد، چون او نه تربیت دینی و نه تربیت اجتماعی داشت، ولی با این وجود خودش را خلیفه مسلمانان می‌خواند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: انسان نیاز دارد که تربیت دینی داشته باشد، کفار به دلیل نداشتن تربیت دینی حاضر نبودند که حق را بپذیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار