خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

علت ماندگاری کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی

استاد حوزه علمیه قم گفت: شیخ عباس قمی اهل عمل بود و اخلاص عجیبی داشت، کتاب مفاتیح الجنان توسط شیخ عباس قمی جمع آوری شد و با وجود اینکه کتاب‌های دعای زیادی نوشته شده است، اما کتاب مفاتیح الجنان به دلیل اخلاص شیخ عباس قمی رواج زیادی پیدا کرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۶۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
علت ماندگاری کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سیره امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم 63 سال عمر کرد و در خانه رسول اکرم(ص) زندگی کرد.

وی ادامه داد: شیخ عباس قمی اهل عمل بود و اخلاص عجیبی داشت، کتاب مفاتیح الجنان توسط شیخ عباس قمی جمع آوری شد، کتاب‌های دعای زیادی نوشته شده است، اما کتاب مفاتیح الجنان به دلیل اخلاص شیخ عباس قمی رواج زیادی پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در حدیث قدسی فرمود اخلاص سری از اسرار من است، اگر کسی تمام کارهایش برای خدا باشد، در آن صورت به اخلاص دست می‌باید.

فرحزاد با اشاره به جایگاه انسان‌های مخلص اظهار کرد: ابلیس قسم خورده است که تمام انسان‌ها را گمراه کند، به جز کسانی که اخلاص دارند، اگر کسی کارهایش فقط برای خدا باشد، فریب شیطان را نمی‌خورد.

وی ادامه داد: انسان اگر تسلیم نفس اماره شود، گمراه خواهد شد ولی انسان خالص که برای خدا حرکت می‌کند، تسلیم شیطان نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اخلاص شیخ عباس قمی بسیار فوق العاده بود، او روزی در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(ع) سخنرانی می‌کرد که ناگهان در وسط منبر نگاهش به شیخ عباس تربتی افتاد، شیخ عباس قمی در وسط منبر خودش گفت که شیخ عباس تربتی بهتر از من منبر می‌رود و شیخ عباس قمی سریع منبر خودش را به شیخ عباس قمی داد.

فرحزاد با اشاره به تواضع امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم تا زمانی که رسول اکرم(ص) زنده بود، منبر نرفت و سخنرانی نکرد، عمده خطبه‌های امام علی(ع) مربوط به زمان خلافت این امام معصوم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) با وجودی که علم لدنی داشت، اما در زمان حیات رسول اکرم(ص) برای احترام به پیامبر(ص) سخنی نمی‌گفت و بالای منبر نمی‌رفت و این نشان از ادب امام علی(ع) دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار