مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان:
استان زنجان خرید و فروش محصول جو بصورت سپرده کالایی در بورس کالا با تجهیز و آماده سازی، خرید این محصول را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۳۹۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: استان زنجان بعنوان یکی از پنج استان خرید و فروش محصول جو بصورت سپرده کالایی در بورس کالا با تجهیز و آماده سازی سه مرکز در زنجان، ابهر و خدابنده خرید این محصول را آغاز نمود.

محمود نوری با اشاره به اجرای معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس و خرید جو از کشاورزان به این شیوه در سالجاری در استان زنجان افزود: منظور از گواهی سپرده کالایی، معامله محصولات براساس قبض انباری و گواهی رسیدی است که به تولیدکنندگان پس از تحویل محصول به انبارها و مراکز خرید مورد تایید و معرفی شده سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و نیز تحت نظارت بورس داده می‌شود. به نحوی که تولیدکنندگان پس از دریافت قبض انبار و گواهی رسید می‌توانند، محصول مورد نظر خود را در تابلوی بورس به فروش برسانند؛ که در معاملات گواهی سپرده کالایی، بورس کالا بر روند معاملات نظارت می‌کند و به این ترتیب بسیاری از هزینه‌ها در مبادلات کشاورزی به خصوص هزینه‌های حمل و نقل کاسته می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما به التفاوت قیمت عرضه در بورس و قیمت تضمینی توسط دولت تامین و پرداخت خواهد گردید.

ارسال نظرات