تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به ‌منظور هم افزایی امکانات و توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های موجود دو دستگاه برای رفع مشکلات نیازمندان به ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منعقد شد .
کد خبر: ۸۸۶۹۳۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد زمینه سازی برای خوداتکایی و توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از ظرفیت های مردمی و هم افزایی آن با اعتبارات کمیته امداد است، گفت: برهمین اساس سالانه 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

هدایت صفری با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفری ، افزود: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 768 بیمار خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این نهاد افزایش مشارکت خیران ودستگاههای مختلف در حوزه فقرزدایی به ویژه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است ، تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد موجب می شود خدمات موثری به جامعه هدف ارائه شده و در توانمندسازی مددجویان تسریع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی از راهبردهای اصلی این نهاد در استان را استفاده از ظرفیت های دستگاههای مختلف در حوزه محرومیت زدایی عنوان کرد و ادامه داد : استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فقرزدایی موجب می شود منابع در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد جاری شده و کارکردهای این نهاد در بخش های مختلف را ارتقاء دهد .

صفری در ادامه ازانعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امدادوجمعیت هلال احمراستان زنجان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به ‌منظور هم افزایی امکانات و توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های موجود دو دستگاه برای رفع مشکلات نیازمندان به ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منعقد شد .

وی تصریح کرد : وظایف کمیته امداد و هلال احمر به عنوان دستگاه های خدماتی و حمایتی در حوزه محرومیت زدایی همسو بوده و این تفاهم نامه همکاری می تواند موجب افزایش خدمات به نیازمندان و ارتقاء مشارکت خیران در کمک به فقرا شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تعامل و همکاری در اجرای برنامه های مختلف در طول سال در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری درجامعه از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است ، ادامه داد: ارائه آموزش به خانواده های تحت حمایت این نهاد به منظور پیشگیری از سوانح و حوادث طبیعی ، رفع فقر محرومیت به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده از اهداف دیگر این تفاهم نامه همکاری است .

وی یکی دیگر از اهداف انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دود دستگاه را بستر سازی برای استفاده از سرمایه های اجتماعی و مشارکت های مردمی در فعالیت های اجتماعی عنوان کرد و افزود : فراهم کردن زمینه مشارکت داوطلبانه نیازمندان در برخورد اصولی با حوادث و بلایای طبیعی از دیگر اهداف مورد نظر این تفاهم است .

صفری همچنین یادآور شد : با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و هلال احمر هم افزایی لازم برای پیشگیری از آسیب های ناشی از بحران های طبیعی در بین مددجویان ساکن در مناطق محروم و حادثه خیز استان نیز انجام می شود.

ارسال نظرات