استاد اخلاق ؛

تدبر نکردن در قرآن باعث مسدود شدن قلب از معارف حقیقی می شود/با اختیار می توان بهترین راه را انتخاب کرد

دکتر غفرانی گفت: اختیار زاده عقل است، هر انسانی با اختیار می تواند بهترین راه را انتخاب کند.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۲۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جلسه اخلاق در سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، با حضور دکتر غفرانی استاد اخلاق و با حضور پایوران و سربازان وظیفه برگزار شد.
 
 جلسه اخلاق در سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز

در این جلسه دکتر محمد جعفر غفرانی با اشاره به تدبر در قرآن اظهار داشت:خداوند در سوره (ص) فرموده اند" تدبر نکردن در قرآن باعث مسدود شدن قلب از معارف حقیقی می شود."

وی با برشمردن عوامل موثر بر انسان افزود: عواملی مانند وراثت، محیط، دوست، همسرو لقمه بر انسان تاثیر گذار است، اما چون انسان دارای اختیار است، هیچ کدام از این عوامل تعیین کننده سرنوشت انسان نیست.

وی با اشاره به آیه 221 سوره بقره که می فرماید، "سرنوشت زن و مرد به هم گره خورده نیست" بیان داشت: انسان مختار است و جبر را نمی پذیرد، لذا گناه فردی  بر فرد دیگر نوشته نمی شود و فقط زن و شوهر هم دیگر را دعوت می کنند.

دکتر محمد جعفر قربانی با اشاره به آیه 221 سوره بقره گفت: از این آیه جمله معروف امام خمینی (ره)  استنباط می شود که فرمود( ملاک، حال افراد است).

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه سالم ترین مخلوق عقل است، تصریح کرد: اختیار زاده عقل است، هر انسانی با اختیار می تواند بهترین راه را انتخاب کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارنامه هر انسانی برای بهشتی یا جهنمی شدنش فقط تابع گفتار، کردار، اخلاق، نیت و مواضع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود اوست.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها