خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

دین انسان را به سوی سعادت سوق می دهد

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: عقل که کامل باشد دین را می پذیرد چون دین موجب آبادانی دنیا وآخرت می شود، دین انسان را بسوی کمال بشریت می رساند و اخلاق مداری را ترویج میدهد.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۲۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در نشست اخلاقی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که صبح امروز(سه شنبه) در حسینیه این ناحیه برگزار شد، به سفارشات پیامبر اکرم(ص) به ابوذر اشاره کرد و گفت: انبیاء الهی دانا به همه حقایق هستند و هم نشینی با علما و فقها به علم شخص می افزاید و معمولا کسانی که به جایی رسیده اند با دانشمندان نشست و برخاست داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: از ویژگی های علم این است که هر چه از آن استفاده کنی موجب افزایش علم خود میشود، مطالب جدیدتری یاد می گیرد و برای فرد تازگی دارد.

عباسی یادآور شد: عقل ده شاخه دارد و هر شاخه آن نیز ده شاخه ی دیگر دارد که کل معارف دینی شامل آن میشود، در ابتدای خلقت خداوند سه گزینه در مقابل حضرت آدم گذاشت عقل، حیا و دین  که حضرت آدم در بین این گزینه ها عقل را انتخاب کرد که حیا و دین هم عضو جدایی ناپذیر عقل بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: عقل که کامل باشد دین را می پذیرد چون دین موجب آبادانی دنیا وآخرت می شود، دین انسان را بسوی کمال بشریت می رساند و اخلاق مداری را ترویج میدهد.

وی به آثار بد گناه کردن اشاره کرد و عنوان کرد: انسان مومن هر وقت گناه میکند فکر میکند که سخره ای سنگی به سرش برخورد کرده است و این گناه برایش سنگین است و در نهایت عذاب وجدان میگیرد وگناه را از وبا بدتر میداند.

عباسی تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه به خود بد گویی(منظور درخواست عفو از خداوند) میکند واز خدا درخواست بخشش وعفو گناهان خود را دارد در حالی که امام معصوم است ولی همچنان خودرا در درگاه خدا پایین تر میداند و درخواست مغفرت دارد.

این مسوول تصریح کرد: به کوچکی گناه نباید توجه کرد باید نگریست که فرمان چه کسی زیر سوال رفته است، نعمت و روزی مردم بخاطر گناهی که کرده اند کم می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان عنوان کرد: هرکس حرف با عملش یکی باشد به بهره مندی میرسد و عکس آن زمانی که انسان حرفو عملی دوگانه داشته باشد خود را در معرض جرم و توبیخ قرار میدهد.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها