خبرهای داغ:
مدرس حوزه و دانشگاه قم در مراسم ارتحال امام خمینی در مصلی امام خمینی(ره) اقبالیه گفت: کسانیکه تقوای الهی را پیشه میکنند ، رنگ و بوی خدایی میگیرند و علت تأثیرگذاری امام رحمت الله هم همین بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۱۷۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مطهر علیزاده ،مدرس حوزه و دانشگاه قم در مراسم ارتحال امام خمینی در مصلی امام خمینی(ره) اقبالیه ضمن عرض تسلیت رحلت جانگداز رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و همین طور قیام ۱۵ خرداد ، بیان کرد : ۲۸ سال از رحلت امام رضوان الله میگذرد ولی شور و اشتیاق مردم بخصوص جوانان و نسل جدید انقلاب ،کم نشده است و هرسال عاشقانه روانه ی مرقد مطهر امام رحمت الله میشوند تا از امام و اهداف و آرمان هایش بشنوند.

وی ابراز کرد: ما همواره باید مبانی انقلاب و امام را یادآور شویم تا دشمنانی که از همان ابتدا کمر همت برای نابودی انقلاب و نظام بسته اند، نتوانند امام و انقلاب را تحریف کنند . امام مردی است که مقام معظم رهبری درباره ایشان میفرمایند: اگر ما رفتار و سلوک امام را عیناً شاهدش نبودیم و فقط در تاریخ می خواندیم ، حداقل نصفش را باور نمیکردیم که انسانی با چنین ویژگی های بارز اخلاقی و معنوی و سیاسی و اجتماعی وجود دارد.

علیزاده در ادامه افزود: امام یکی از معجزات و هدیه خدا برای ملت ما بود . کسانیکه تقوای الهی را پیشه میکنند ، رنگ و بوی خدایی میگیرند و علت تأثیرگذاری امام رحمت الله هم همین بود . ایشان تا اخرین لحظات عمرشان با وجود حال نامساعد و در بیمارستان ، مشغول نماز و عبادت بودند.

وی اذعان کرد: در روایتی داریم که ؛ کسی که به امور مسلمین و اصلاح آن اهتمام میکند ، خداوند هیبتش را در دل مردم می اندازد . بی جهت نیست حتی جوانانی که در آن دوران نیز نبودند ، مشتاق هستند که درباره امام برایشان صحبت شود ، این در اثر ارتباط و تقرب به خداست.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از امام وقتی میپرسیدند که شما چه برنامه ای برای انقلاب داشتید ، ایشان میفرمایند : ما تکلیفی داشتیم که به آن عمل کردیم . کسی که به تکلیفش عمل میکند، شجاع و قدرتمند میشود چراکه تکیه گاهش خداوند است . افرادی که در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان میدهد ،در این ها حتما یک جای کار مورد دارد وگرنه مؤمن باتقوا و شجاع از هیچ چیز جز خدا نمیترسد.

وی با بیان اینکه امام یک فرد مؤمنِ متعهدِ انقلابی بودند ، ابراز کرد: امام به خداوند و راه و هدفشان ایمان داشتند . برای اینکه انقلاب به اهداف عالی خود برسد باید مومنانه رفتار کرد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به صحبت امام که میفرمایند : اسلام تمامش سیاست است ،گفت : کسانیکه در عمل دین را از سیاست جدا میکنند ،اینها در واقع دین را نفهمیدند چرا که اصلا دین قابلیت جدا شدن از سیاست را ندارد.

وی در ادامه اوصاف دیگر امام را توضیح داد و گفت : امام خود را عبد خداوند میدانست و به غیر از تکلیف مداری ، راهی را جلوی خودش نمیدید . کسی که عبد خدا شود دیگر عبد شیطان نخواهد بود و کسی که عبد خدا شد ، مقابل دشمنان نظام و انقلاب سر تعظیم فرود نمیاورد . و صفت دیگر امام این بود که ایشان مصداق بارز یک فرد انقلابی بودند . قدرت های جهانی بخاطر ویژگی انقلابی بودن امام با او دشمن بودند ، نه بخاطر مؤمن و متعبد بودنش . امروز هم اگر با انقلاب اسلامی دشمن هستند ، بخاطر روحیه انقلابی گری مردم است نه بخاطر وجود احزاب راستی و چپی.

وی در ادامه تأکید کرد : باید در جلسات گوناگون سخنرانان ، اهداف و مبانی انقلاب را یادآور شوند تا یک عده به هر اسمی نتوانند امام و انقلاب را تحریف کنند . دشمن از کلمه ی انقلاب وحشت دارد . فشارهایی هم که دشمن هر سری به بهانه های مختلف من جمله هسته ای ،سیستم موشکی ، حقوق بشر و بهانه های بین المللی دیگر به جمهوری اسلامی ایران می آورد ،بخاطر همین انقلابی گری است . چه کسانی در کشور به دشمن چراغ سبز نشان میدهند که دشمن جرأت میکند فشارهای گوناگون وارد کند . انقلابی گری تمام خصوصیت های یک مؤمن متعبد را دارد.

وی افزود : انقلاب دست استعمارگران را قطع کرد و آنها را راند و علت دشمنی آنها با انقلاب نیز همین است. امام رحمت الله آمد و کشور را از منجلاب وابستگی و عقب ماندگی و فساد سیاسی و اخلاقی و حماقت بین المللی نجات داد و کشور را با عزت و سرافراز کرد.

وی در ادامه با تاکید بر آرمان های امام گفت: ما این آرمان ها را به راحتی به دست نیاوردیم و هزینه های زیادی را کردیم و ۸ سال جنگ تحمیلی را با ۱۷۰۰۰شهید جوان پشت سر گذاشتیم تا به اینجا رسیدیم .

تمام اهداف انقلاب در یک چیز خلاصه میشود و آن هم حاکمیت دین خداست به معنای واقعی کلمه. به معنی عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر و جهل به این منظور انقلاب تشکیل شد و آرمان های امام اینها بودند.

وی در ادامه مطرح کرد : قوانین اگر درست وضع شوند، مردم به سوی خوب شدن و تقوا پیش می روند و برعکس. به طور مثال ‌قوانین نظام بانکی اگر ربوی باشد در زندگـی مردم اثر میگذارد. قوانین اداری و سیاسی و اقتصادی و تربیتی هم همینـطور است .همین سند ۲۰۳۰ که بدون اطلاع کسی به امضا رسیده است جز قوانینی است که جامعه را به سمت فساد میبرد درحالیکه ما خودمان سند چشم انداز آموزشی داریم.

وی اذعان نمود : در واقع پیامبر گرامی اسلام-صلی الله علیه و اله- برای تزکیه مردم و جامعه باید قوانینی را وضع بکند و برای وضع قانون هم باید حکومت تشکیل بدهد، چرا که میخواهد رسالت و مأموریتش را انجام دهد و ایشان از همان اول بعثت پایه های تشکیل حکومت را پی ریزی کرده بود . و قوانین وضع شده نیز باید مطابق اسلام باشد وگرنه هیچ ارزشی ندارد پس در اینصورت ،انتخاب فردی که میخواهد قانون بگذارد مهم خواهد شد.

حجت الاسلام مطهر علیزاده در پایان گفت : در سالروز رحلت امام رحمت الله توصیه آخر من به شما این است که : صحیفه و وصیت نامه امام را زیاد مطالعه کنید و نگذارید که صحبت ها و دغدغه های امام فراموش بشود.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها