خبرهای داغ:
حجت الاسلام حیدری گفت: زمانی که در قرآن صحبت از انفاق به میان می آید خداوند از واژه «یا ایها الذین آمنوا» استفاده می کند به این معنی که رسیدگی به محرومین یک موضوع اجتماعی است و مومنین باید در رفع مشکلات دیگران تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۵۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ سخنران پیش از خطبه های شهر کمشچه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود حیدری به نمایندگی از طرف کمیته امداد شهرستان برخوار با اشاره به آیات قرآن مومنین را به رسیدگی به محرومین توصیه کرد و گفت: زمانی که در قرآن صحبت از انفاق به میان می آید خداوند از واژه «یا ایها الذین آمنوا» استفاده می کند به این معنی که رسیدگی به محرومین یک موضوع اجتماعی است و مومنین باید در رفع مشکلات دیگران تلاش کنند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن وعده داده «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ اگر خداوند را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری و قدم های شما را استوار می گرداند مانند جایی که خداوند در مورد قرض دادن به نیازمند می فرمایند: «من یقرض الله قرضا حسنا» به این معنی که چه کسی است که خداوند را قرض حسن بدهد.

حیدری در توضیح آیه فوق عنوان کرد: شخص قرض گیرنده در این آیه حذف شده و مانند معامله مستقیم با خداوند است.

این مسئول در ادامه از مردم مومن و خداجوی شهر کمشچه، اهالی شهر نان و برکت خواست که محرومین را در این ماه فراموش نکنند و کمیته امداد را در طرح توشه برکت و تهیه سبد کالا برای محرومین یاری کنند و با توجه به فصل برداشت محصول نسبت به پرداخت زکات واجب خود و رسیدگی به محرومین کمیته امداد را یاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها