مدرسی خطاب به برخی از مسئولان اظهار داشت: اگر شما می ترسید مانعی نیست اما ترس خود را به جامعه نسبت ندهید چرا که ملت ایران باکی از تهدیدها و تحریم های غرب ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۸۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگشت 15خرداد؛ حادثه 15 خرداد سال 1342 را شناسنامه و عقبه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این حادثه نتیجه بصیرت امام (ره) و یارانش بوده و دستاوردهای آن خط سیر انقلاب را تشکیل داد.

آیت الله مدرسی در ادامه به تشریح دستاوردهای 15خرداد 42 پرداخت و اظهارداشت: اولین و مهمترین دستاورد مهم این قیام این بود که مردم نشان دادند هدف از انقلاب، اسلام ناب محمدی است واسلام لیبرال یا اسلام متحجر در تفکر ملت ایرانی پذیرفتنی نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد؛ آزادی دین و مذهب از سیطره روحانیون درباری شاه،پاشیده شدن بذر انقلاب در کشور،تثبیت مرجعیت و رهبری حضرت امام (ره)،اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف مردم و روشن شدن ماهیت واقعی حکومت پهلوی برای داخل و خارج از کشور را ازدیگر دستاوردهای این قیام تاریخی برشمرد.

عضوشورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به آخرین آیه از سوره فتح؛عبادت خدا، دوری از طاغوت و زیربار ظلم نرفتن را ازمحکمات و اصول اساسی انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای یکسری محکمات است که هیچ چیز حتی گذشت زمان نیز درآن تاثیر نداشته و نمی تواند آن را تغییر دهد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی مبنی بر اینکه هزینه سازش به مراتب سنگین تر از هزینه چالش است گفت: اینکه عده ای می گویند باید از شور انقلابی فاصله گرفت و با غرب سازش کرد سخن بسیار اشتباهی است چرا که خداوند در قرآن ما را از سازش با کفار نهی کرده و امام بزرگوار ما نیز براساس همین دستور ملت ایران را نترس و شجاع تربیت کرد و امروز جهانیان می بینند که در حالی که مردم قطر به خاطر یک تهدید به تکاپو افتادند ملت رشید ایران 38 سال در برابر انواع تحریم ها خم به ابرو نیاورده و روی پای خود ایستاده است.

مدرسی خطاب به برخی از مسئولان اظهار داشت: اگر شما می ترسید مانعی نیست اما ترس خود را به جامعه نسبت ندهید چرا که ملت ایران باکی از تهدیدها و تحریم های غرب ندارد.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد توجه به محرومین را از صفات بارز امام خمینی دانست و اظهار داشت : متاسفانه مسئولان ما از این قشر از مردم غافل شدند و در حالی که این قشر در تمام صحنه های حساس انقلاب از جمله دفاع مقدس شانه خود را زیر بار فشار گذاشته امروزه به خاطر ضعیف شدن عدالت اجتماعی به آن ها بی توجهی می شود.

مدرسی معنویت و استقلال اقتصادی را از دیگر صفات امام (ره)برشمرد و بیان داشت: امام انقلاب را با معنویات پرورش داد و حفظ استقلال اقتصادی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشته و آن را اقتصاد مقاومتی نامیدند نشات گرفته از همین تفکر امام خوبی هاست.

یزدامروز
ارسال نظرات