خبرهای داغ:
امام جمعه اهر در آیین ارتحال امام راحل مطرح کرد؛

امام راحل سیاست را با معنویت آمیخت / 14خرداد متعلق به قشر خاصی نیست

امام جمعه اهر در آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در آستان امام‌زاده سید علی(ع) با بیان این‌که رهبر فرزانه انقلاب همانند امام خمینی(ره) تاکنون کشور را به‌خوبی اداره کرده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که سیاست را با معنویت آمیخته کردند.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۶۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم در قالب دستجات متعدد در سالگرد ارتحال جان‌سوز امام خمینی(ره) اتحاد و انسجام مردم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تنها متعلق به قشر خاصی نبوده بلکه متعلق به‌ همه ملت است، افزود: اجتماع مردم در سراسر کشور در سالگرد ارتحال امام راحل تجدید میثاق و پیمان با خلف صالح امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب بوده و ملت ایران در اجتماع‌های گسترده بار دیگر یاد و نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی زنده نگه داشتند که این حضورها جای قدردانی و مایه مباهات است.

امام جمعه اهر ادامه داد: مناسبت 14 خردادماه از طرفی جای تسلیت و تعزیت به مناسبت ارتحال جان‌سوز و ملکوتی امام راحل دارد و از بعدی دیگر باید انتصاب و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را از سوی مجلس خبرگان رهبری تبریک و تهنیت گفت، خوشبختانه هیچ‌گونه خلائی پس از ارتحال امام خمینی(ره) در کشور به وجود نیامد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده بابیان این‌که مقام معظم رهبری همانند امام خمینی(ره) تاکنون کشور را به‌خوبی اداره کرده‌اند، گفت: زمانی که امام خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند شرایط کشور ازنظر مسائل داخلی و خارجی به‌مراتب سخت‌تر از زمان امام راحل بود، بحران‌هایی که در زمان مقام معظم رهبری به وجود آمد اگر ایشان همانند امام خمینی(ره) شجاع، مدبر و قاطع نبودند شاید کشور چندین بار زیر و رو شده بود اما رهبری با اقتدار و صلابت کشور را اداره کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی جامع داشتند و همه شخصیت‌هایی که در رهبران دنیا وجود دارد در وجود امام راحل همه این خصوصیات جمع بود.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که سیاست را معنویت آمیخته کردند، گفت: اگر به سیاست‌های سیاستمداران دنیا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سیاست دروغین دارند و این‌ها جدا از سیاست دین، معنویت و تقوا هستند ولی سیاست امام راحل و مقام معظم رهبری آمیخته با معنویت و دیانت است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده تصریح کرد: امام خمینی(ره) به علت ازخودگذشتگی هیچ ترسی از دشمنان نداشت، ایشان یک عبد مخلص و شایسته پروردگار متعال و تکلیف محور بودند و همیشه تلاش داشتند تا ادای حق کنند و توکلی که ایشان به پروردگار متعال داشتند استثنایی بود که در هیچ‌کس این سرسپردگی وجود ندارد.

خصوصیات امام خمینی(ره) استثنایی، ممتاز و بی‌نظیر است

وی با اشاره به اینکه خصوصیات امام خمینی(ره) استثنایی، ممتاز و بی‌نظیر است، اظهار کرد: تاکنون چندین شخصیت‌ها، عالم، مرجع و سیاستمداران دنیا آمده و رفته‌اند ولی وجود امام راحل در دنیا استثنایی بود.

امام جمعه اهر ادامه داد: هیچ‌چیز غیر از انجام تکلیف برای امام خمینی(ره) مطرح نبود، همه کارهای امام راحل برای جلب رضایت پروردگار متعال و کلیه حرکت‌های ایشان جهادی بود و واقعاً امام راحل مصداق بارز و کامل ایمان و عمل صالح بودند.

آیت‌الله حاجی‌زاده با ذکر اینکه شخصیت امام خمینی(ره) با هیچ شخصیتی قابل‌مقایسه نبود، گفت: امام راحل به عزت و اقتدار و به‌خصوص مسلمانان توجه ویژه‌ای داشتند و توصیه می‌کردند که همیشه مسلمانان باید عزت خود را حفظ کنند و هیچ‌گاه نباید مسلمانان در برابر دشمنان و مستکبران سر تعظیم فرود نیاورند.

وی بیان کرد: قیام امام راحل به این خاطر بود که جامعه اسلامی ایران را از یوغ استبداد و استعمار و اجانب و بیگانه‌ها این کشور را نجات دهد و به خاطر اینکه مردم با قاطعیت از امام پشتیبانی کردند موفق شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها