عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه تاکید کرد؛
عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بر علمی کردن حوزه کشاورزی و انتقال این علم به جامعه سنتی کشاورز تاکید کرد و گفت: همراهی تحصیلکرده ها و مهندسان حوزه کشاورزی از لحظه کاشت تا برداشت، افزایش تولید و بهره وری را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۴۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد کریمی فرزقی صبح امروز در نشست مشترک کارشناسان جهاد کشاورزی با فرماندهان بسیج تربت حیدریه اظهار کرد: این شهرستان دارای پتانسیل های بالقوه و بالفعل فراوانی است و باید از این پتانسیل ها در ابعاد مختلف در راستای افزایش سطح تولید و بهره وری بهترین استفاده را ببریم.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های حوزه کشاورزی که بتوان ظرفیت های بالفعل را به بالقوه تبدیل کرد، علمی کردن کشاورزی و انتقال این علم به جامعه سنتی کشاورز است تا ضمن افزایش تولید و بهره وری، اشتغالزایی پایدار را در روستاها مهیا کرد.
 
کریمی خاطر نشان کرد: سطح پذیرش علمی کردن کشاورزی در روستاها متفاوت است و لازم است در یک برنامه آموزشی و چارت سازمانی مشخص با ابلاغ رسالت ها و وظایف، اهداف توسعه پایدار در حوزه کشاورزی محقق شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به اینکه محوریت و اولویت سند توسعه شهرستان با حوزه کشاورزی است شناسائی ظرفیت ها به تناسب موقعیت های مکانی انجام گرفته و قرار است تا با همکاری فرماندهان بسیج در طرح ملی بسیج همگام با کشاورز، برنامه های آموزشی برای علمی کردن حوزه کشاورزی به انجام برسد.
 
وی افزود: در حال حاضر سالانه حدود ۱۷ هزار تن غلات در این شهرستان برداشت می شود و اگر بتوانیم در هر تن ۱۰۰ کیلو افزایش بهره وری و ۱۰۰ کیلو ضایعات را کاهش دهیم رشد چشم گیری تنها در غلات خواهیم داشت.
 
کریمی با بیان اینکه محدودیت مالی در پرداخت تسهیلات به گلخانه ها نداریم، افزود: متقاضیانی که مایل به احداث گلخانه هستند می توانند از تسهیلات جهاد کشاورزی استفاده کنند، از طرفی ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار بصورت بلاعوض پرداخت می شود.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: یکی از اهداف مهم طرح ملی بسیج همگام با کشاورز استفاده بهینه از تحصیلکرده های حوزه کشاورزی از لحظه کاشت تا برداشت است تا علاوه بر رغبت به فعالیت فارغ التحصیلان در حوزه خود سطح تولید و بهره وری کشاورزی را افزایش دهد.
 
سرهنگ فرضعلی گرایلی بیان کرد: با شناسائی اولویت ها و ظرفیت های هر منطقه و پیوند مناسبی که بین علم با کشاورز سنتی انجام می شود در آینده ای نزدیک شاهد شکوفائی بخش کشاورزی خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها