امام جمعه موقت ورامین در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد 42:

رژیم شاهنشاهی عده ای از مبارزان را در چاه انداخته یا زنده به گور کرد

خبرگزاری بسیج: مراسم گلباران خاستگاه شهدای 15خرداد صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا، امام جمعه، فرمانده سپاه و ناجای شهرستان قرچک، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در پل تاریخی باقر آباد قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۱۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران در این برنامه با بیان اینکه روز 15خرداد توفیقی است که نصیب مردم این منطقه شده، گفت: این قیام باعث شناخته شدن مردم این سرزمین در دنیا شد.

وی با بیان اینکه ما ریزه‌خوار سفره شهدای 15 خرداد هستیم، ادامه داد: در این فضا نمی توان آنان را درک کرد، باید به 54سال گذشته برگشت و دید که چه مردم بی بضاعتی که به محض شنیده شدن خبر دستگیری امام، کیلومترها مسیر را در گرما طی کردند و به سمت پل باقر آباد آمدند!

امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر بزرگواری و بصیرت آن شهدا، خاطرنشان کرد: شهید معصوم شاهی در آن قیام شعار می داد که ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند.

وی با اذعان به اینکه آن شهدا رهروان سیدالشهدا(ع) بودند، اضافه کرد: شهدا خطاب به گارد شاهنشاهی  آن زمان گفتند که ما غسل شهادت کرده ایم و آماده شهادتیم.

حجت الاسلام محمودی با ابراز اینکه این حرکت الهی امانت امام و شهدا است، ابراز کرد: ما امروز آمده ایم که اعلام کنیم ادامه دهنده راه شهدا 15 خرداد هستیم.

وی با یاد آوری اینکه در باقرآباد قرچک شهدای ما را مثله کردند، خاطر نشان کرد: عده ای را به چاه انداختند که امروز قبری ندارند و عده ای دیگر از شهدا و مجروحین را با هم در مسگر آباد تهران زنده به گور کردند.

 

 

 

سربازی ولایت؛ درس شهدای 15خرداد است

 

استاد حوزه با بیان اینکه اگر امروز از قبر برخی از آنها اثری نیست و بی نشان به شهادت رسیدند، اظهار کرد: اما نتیجه آن بی نشانی ها، بیداری اسلامی در منطقه و انقلاب های یمن و بحرین است.

وی با ابراز اینکه در این دوران حساس و سرنوشت ساز، صهیونیست ها و استکبار با تمام توان به جنگ با 15 خرداد، امام و شهدا آمده اند، مطرح کرد: امتداد قیام 15 خرداد، حکومت مهدوی خواهد بود.

استاد دانشگاه با توصیه به اینکه نباید شاخص امام را برای پیروی از 15خرداد فراموش کرد، افزود: فصل الخطاب؛ ولایت فقیه و تثبیت کننده نظام اسلامی؛ پیروی از رهبری است.

وی سربازی ولایت را درس شهدای 15خرداد دانست و مطرح کرد: ما امروز با افتخار اعلام می داریم که هویت ما 15خردادی است.

امام جمعه موقت ورامین پیوند مردم با ولایت را عامل عدم فریب خوردن آنان از شاه برشمرد و اظهار کرد: مردمی که جز دین هیچ چیز نداشتند، فرهنگ کفن پوشی و پناه در دین، فرهنگ آنان بود.

همچنین در ابتدای این برنامه حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک ضمن خیر مقدم به حضار گفت: شهدای 15خرداد نقطه آغازین انقلاب شکوهمند اسلامی بودند.

در پایان مراسم ضمن قرائت فاتحه با حضور کلیه شرکت کنندگان پل باقرآباد قرچک گلباران شد.

شایان ذکر است در گذشته قرچک جزئی از شهرستان ورامین بوده و امروز به عنوان شهرستانی مستقل شناخته می شود.

گفتنی است پل تاریخی باقر آباد شهرستان قرچک محل دقیق قیام کفن پوشان دشت ورامین در سال 1342 است.

خبرنگار: محمد فرخی

ارسال نظرات
آخرین اخبار