خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: قیام 15 خرداد هسته مرکزی و هسته اولیه قیام و انقلاب امام(ره) است.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۲۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
قیام 15 خرداد هسته مرکزی و اولیه قیام و انقلاب امام خمینی(ره)
سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد اظهار داشت: قیام 15 خرداد هسته مرکزی و هسته اولیه قیام و انقلاب امام(ره) است.

وی با بیان اینکه قیام 15 خرداد با هدایت امام راحل بعد از رحلت آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر شیعیان شکل گرفت، افزود: قبل از رحلت آیت الله بروجردی، امام به احترام ایشان حرکت گسترده نداشت ولی بعد از اینکه ایشان رحلت کردند امام(ره) نهضت خود را از سال 41 شروع کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امام(ره) در راستای هدایت نهضت و قیام 15 خرداد از سال 41 اقدام به روشنگری، آگاه سازی و هدایت مردم کرد، بیان داشت: این اقدام منجر به تشکیل نهضت امام(ره) در سال 42 شد.

وی ادامه داد: در جریان قیام 15 خرداد افراد بسیاری از شهرهای قم، تبریز، تهران، ورامین و دیگر شهرها و استان‌های کشور به صورت همراه و هماهنگ با بیانات امام خمینی(ره) حرکت خود را آغاز کردند.

سردار ابوحمزه گفت: در این قیام به جهت اینکه حرکت امام(ره) یک حرکت تازه و انقلاب نو رسیده بود هنوز گستردگی لازم در همه قلوب و افکار ایجاد نشده بود بنابراین رژیم پهلوی با تمام قوا با این حرکت مقابله کرد و تعدادی را دستگیر، مجروح، شهید و تبعید کرد که امام(ره) نیز در این جریان تبعید شد.

وی در تبیین مهمترین دستاورد قیام 15 خرداد تصریح کرد: این قیام زمینه و بسترساز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان یادآور شد: هسته اصلی نهضت و انقلاب امام(ره) در 15 خرداد 42 ایجاد شد و پس از اوج گرفتن و پرورش یافتن نهایت در22 بهمن منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات