خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه "وحدت" توصیه امام خمینی(ره) است، گفت: وحدت باید میان جناح‌های سیاسی و حوزه و دانشگاه رعایت شود که لازمه‌ این مهم به فرمایش امام راحل، توحید کلمه است.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۸۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
وحدت باید میان جناح‌های سیاسی رعایت شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در جلسه سخنرانی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به شخصیت برجسته و ممتاز امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان تنها خدا را می‌دیدند و برای رضایت خدا گام برمی‌داشتند، به همین دلیل سایر چیزها در مقابل نگاه ایشان کوچک و بی‌ارزش بود.

وی بابیان اینکه "وحدت" توصیه امام راحل است، افزود: وحدت باید میان جناح‌های سیاسی و حوزه و دانشگاه رعایت شود، که لازمه‌ این مهم به فرمایش امام راحل، توحید کلمه است و در وصیت‌نامه ایشان نیز ذکرشده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جامعه امروز دچار اختلاف شده است، تصریح کرد: جناح‌های سیاسی باید از اتهام و تحقیر بپرهیزند و مانع ایجاد تفرقه در جامعه شوند.

وی وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: نخستین وصیت ایشان "توحید" است، اینکه بدانیم همه‌چیز از آن خداست و همه کارها در راستای جلب رضایت خداوند متعال صورت می‌گیرد.

ماندگاری به دیگر وصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: توصیه دیگر ایشان عمل به تکالیف بود، بنابراین مردم و مسئولان باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند تا شامل نصرت و مدد خدای متعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز که همواره مدافع خط امام راحل بوده‌اند، بارها بر اصولی چون توحید، تکلیف‌‌محوری و وحدت کلمه تأکید داشتند.

استاد حوزه علمیه قم مراسم تشییع امام خمینی(ره) را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در این مراسم نشانه قدرشناسی آن‌ها و عظمت امام راحل بود، چراکه ایشان باور داشتند خدا در وجود هر کس بزرگ شود، دنیا در چشمانش کوچک می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات گروه القاعده، عنوان کرد: این گروه و سایر گروه‌های تکفیری به دست استکبار به وجود آمده تا مسلمانان را به قتل برساند، درحالی‌که توصیه امام راحل وحدت میان شیعه و سنی بوده و باید همچون گذشته این وحدت را میان خود حفظ کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها