در نهمین روز از ماه مبارک رمضان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در جوار بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۶۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، این نمایشگاه با حضور علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حسین انتظامی؛ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حجت الاسلام والمسلمین حشمتی؛ معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرابی؛ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر مدیران و مسئولان و فعالان قرآنی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی افتتاح شد.
 
دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در حاشیه این مراسم ابراز کرد: این نمایشگاه برای اولین بار با حضور 180 غرفه داخلی و 22 غرفه خارجی در جوار مرقد مطهر حضرت شمس الشموس(ع) برپا شده است.
 
حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب افزود: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد در هشت هزار مترمربع فضای مسقف و با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی در جوار حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) دایر شده است.
 
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از لحاظ غرفه‌آرایی و سازه‌های نمایشگاهی از کیفیت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بازدید از این نمایشگاه قرآنی در مقاسیه با دوره‌های قبل 2 برابر افزایش یابد.
 
وی اظهار کرد: این نمایشگاه تا بیستم خرداد ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‎توانند از ساعت 18 تا 24 با مراجعه به مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی از این نمایشگاه قرآنی بازدید کنند.
 
دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد 10 نمایشگاه قرآن نیز در شهرستان‌های سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، نیشابور، قوچان، درگز، خواف، تربت جام و سرخس برگزار می‌شود.
 
لازم به یادآوری است؛ در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از حامد علیزاده؛ قاری و مؤذن حرم مطهر رضوی و نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی و دختر شیخ ابراهیم زکزاکی؛ رهبر و مبارز انقلابی نیجریه تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها