مراسم گرامی داشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره با حضور امام جمعه ، و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم ولائی و همیشه در صحنه بهاباد شب گذشته در مسجد جامع این شهرستان برگزارشد .
کد خبر: ۸۸۶۸۷۳۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در این آئین حجت الاسلام علی اکبر صمدی یکی از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم در سخنانی با تسلیت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره به بیان شخصیت و ویژگی های این رهبر فرزانه پرداخت و اورا شخصیتی بی نظیر در جهان معاصر نام برد

این روحانی برجسته با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر نمی توان شخصیت جامعی از نظر سیاسی و دینداری هماند ایشان پیدا کردو ایشان در طول تاریخ اسلام یک شخصیت کم نظیری هستند گفت : امام خمینی حقیقتی فراموش نشدنی است که هر ساله در آستانه ارتحال ایشان، ایران اسلامی غرق در سوگ و عزا می شود.

وی تبعیت از اصل ولایت و استکبار ستیزی را از شاخص های امام خمینی (ره) دانست و گفت: ولایت فقیه، باعث اقتدار، ثبات و امنیت کشور شده و برای موفقیت در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از ولایت فقیه تبعیت کرد.

حجت الاسلام صمدی با بیان اینکه امام راحل از کسی واهمه نداشت، اضافه کرد: بزرگداشت یاد امام، یادآور تلاش مجاهدانه عالم وارسته ای است که برای رضای پروردگار و سرافرازی ملت و کشور قیام کرد.

و ی با بیان اینکه امام خمینی(ره)، اسلام ناب محمدی را به منصه ظهور رساند، بر بازخوانی آرمان‌ها و ارزش‌های ‏بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام(ره) اهل جهاد و مبارزه با استکبار بود و اسلام ناب محمدی ‏را به دنیا شناساند.

این استاد حوزه علمیه قم امام راحل را بزرگترین هدیه خداوند به ملت ایران دانست و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبری مدیر، مدبر، سیاست مدار و نظریه پردازی دین محور بود که توانست در برابر تمامی قدرت استکبار جهانی ایستادگی کند.

وی استکبار ستیزی را از مهمترین شاخصه های اخلاقی امام راحل دانست و افزود: امام خمینی(ره) آمریکای مستکبر را به عنوان بزرگترین دشمن ایران و جهان اسلام مطرح کرد و فرمود ˈآمریکا دشمن شماره یک ملت ایران استˈ.

حجت الاسلام صمدی در ادامه تصریح کرد : سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن اندیشه ها، تفکرات و ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به نسل های امروز و آینده است.

وی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان دست پرورده مکتب قرآن بود و این امر در زندگی ایشان مشخص بود و قرآن را در همه ابعاد شناخته بود و به کار می برد.

حجت الاسلام صمدی خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) چون دست پرورده قرآن بود، قرآنی فکر می کرد و هنگامی که سخن می گفت، نور و روشنایی می بخشید و کلام او به مردم رشد و آگاهی می داد و رسالت او تحت مسائل دیگر قرار نمی گرفت.

این روحانی برجسته بر مطالعه وصیت نامه امام(ره) تاکید کرد و گفت: امروزه اگر به وصیت امام خمینی(ره) عمل کنیم کمک بزرگی به بیمه‌ شدن و ماندگاری انقلاب کرده‌ایم و باید به فرموده ایشان، پشتیبان ولایت فقیه بود تا به این مملکت آسیب نرسد.

مداحی و عزاداری در رثای امام خمینی ره از دیگر برنامه های این مراسم بود .


ارسال نظرات