معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: تعداد هفت هزارو 841 نفر ازمددجویان زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان و دانشجویان دختر تحت حمایت در سال گذشته از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۴۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه آموزش مقدمه ایجاد اشتغال است، گفت: مددجویان با بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی می‌توانند زمینه فعالیت شغلی خود را فراهم سازند .

وی افزود: توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است لذا برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی اولین اقدام کمیته امداد و موثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.

تخصیص بیش از 4 میلیارد ریال برای برگزاری دوره‌های آموزشی مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص دانست و گفت: تعداد هفت هزارو 841 نفر از زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان و دانشجویان دختر تحت حمایت در سال گذشته از آموزش‌های فنی و مهارتی با اعتبار چهار میلیارد و 375 میلیون ریال بهره‌مند شدند.

جلالی تصریح کرد: یک‌هزار و 562 نفر از این افراد در بخش مهارت آموزی، پنج هزار و 295 نفر در بخش آموزش‌های پایدارسازی و توسعه، 571 نفر در آموزش‌های کارآفرینی و 413 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی در آموزش‌های حرفه آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی شرکت کرده‌اند.

رشد 17 درصدی دوره‌های آموزشی مددجویان

وی با اشاره به رشد 17 درصدی آموزش‌های برگزار شده نسبت به سنوات گذشته، افزود: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب و کار و بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد در جهت راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود، در صورت به کارگیری مددجویان در سال اول صد درصد و در سال دوم 50 درصد حق بیمه کار فرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات