خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: امام خمینی(ره) مختص شیعه وسنی نیست، متعلق به اسلام است.
کد خبر: ۸۸۶۸۵۸۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبدالهی در آیین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهر اسدیه اظهارداشت: فکر و اندیشه امام راحل فراتر از یک مذهب بود، تفکر امام راحل ترویج اسلام است.


وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تفکر جهانی داشت، بیان کرد: صحبت ها و دیدارهای امام(ره) به گروه خاصی مربوط نمی شد، هدف معمار کبیر انقلاب اسلامی جهانی شدن اسلام بود.


امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردن د، اضافه کرد: روز قدس نشان از دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی(ره) دارد که بیانگر اعتقاد و پای‌بندی به اندیشه های وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان و یکه‌تازان عرصه جهانی است.


وی ادامه داد: روز قدس همایش بزرگی برای حل مساله فلسطن است، باید مسلمانان در برابر قوم یهود متحد و متفق شوند.
وی با تاکید به ینکه امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و اتفاق میان مسلمانان دارد، افزود: به فرموده امام راحل کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف می اندازند، نه شیعه و نه سنی هستند.


عبدالهی عنوان کرد: امروز افرادی که ندای تفرقه را در جهان سر می دهند خیر خواه اهل تسنن و تشیع نیستند، آنان از تفرقه بین مسلمانان و به دنبال اهداف خود هستند.


به گفته وی امروز با نقشه های استکبار جهانی مسلمانان به جان هم افتاده اند و منابع یکدیگر را غارت می کنند و استکبار جهانی نظاره گر کردار ما مسلمانان است.


امام جمعه اهل سنت اسدیه اظهار امیدواری کرد: به برکت ماه مبارک رمضان وحدت عملی بین شیعه و سنی افزایش یابد تا دشمنان نتوانند از اختلاف بین مسلمانان به نفع خود بهره برداری کنند.


وی با اشاره به برکت بسیار مهم ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به اجرایی کردن آموزه های دینی در ایام این ماه مبارک از سوی مردم، گفت: خداوند این ماه را به عنوان یکی از ارکان دین اسلام به مسلمانان عنایت کرده، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بخشیده شدن گناه است.


وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، رحمت و برکت و رهایی از آتش جهنم برای مسلمانان است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی ، تهذیب نفس ، اثبات بندگی و اعتلای فضایل اخلاقی است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها