رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطببایی ارومیه الگویی بارز در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۶۸۵۲۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یعقوب پوراسد در آئین بازدید از طرح‌های اجرا شده این دانشگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی که با حضور خبرنگاران در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است، به طوری که مشابه اقدامات انجام گرفته در این دانشگاه را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید ببینید.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان قاضی طباطبایی نیازهای خود به ملزومات مختلف را با ساخت تجهیزات موردنیاز تا اندازه زیادی برطرف می‌کنند، ادامه داد: نسبت به عرضه و فروش محصولات مورد اشاره به دانشگاه‌های مختلف استان حتی ارومیه نیز اقدام می‌شود، در این دانشگاه با همت دانشجویان تجهیزات ورزشی ویژه سالن‌های بدنسازی به شکل کاملا استاندارد ساخته شده و در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه کشاورزی و درآمدزایی کشت گندم و باغ شلیل را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمده‌ترین هدف از این سری اقدامات تلاش برای خودکفا کردن دانشگاه و برقراری ارتباط بین دانشگاه، صنعت و بازار کار است و درصد خیلی ناچیزی به مقوله درآمدزایی توجه می‌شود.

وی به اجاره دادن سالن‌های ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته این سالن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و نسبت به اجاره آن برای درآمدزایی گام برداشته نمی‌شد ولی هم‌اکنون در این سمت و سو اهتمام می‌شود.

پوراسد با بیان اینکه شاید در بیرون از این دانشگاه چنین تصوری شکل گیرد که حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه را کسر کرده و یا اینکه تسهیلات رفاهی دانشجویان را دچار کم و کاست می‌کنیم تا منابع مالی موردنیاز برای این سری امور فراهم شود ولی به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد به طوری که می‌توان با قاطعیت گفت بهترین امکانات، سررویس غذایی، خوابگاه و ... به دانشجویان ارائه می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه قاضی طباطبایی قبلا از دانشگاه‌های محروم به شمار می‌رفت که هیچ گونه امکاناتی نداشت ولی هم‌اکنون یکی از دانشگاه‌های مجهز استان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله قریشی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این مراسم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور و منسجم علمای شیعه، اهل سنت، دانشگاهیان و حوزویان برگزار شد، به طوری که برای بررسی نقاط ضعف و قوت و بهبود کیفیت مراسم تلاش می‌شود چرا که مشابه همین همایش با یک موضوع شاخص دیگر تا انتهای تیر در استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: چنین تصوری نسبت به این دانشگاه در استان شکل گرفته است که فقط نسبت به تدارک فعالیت‌‌های سیاسی و فرهنگی اقدام می‌شود حال آنکه اقدامات این دانشگاه و دانشجویان در زمینه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه قابل توجه است.

ارسال نظرات