استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی(ره)،مظهرمحبت و دلدادگی در مقابل خدا بود

مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، ظهر امروز با حضور امام جمعه محترم شهر برازجان، نیروهای نظامی و انتظامی و آحاد مردم، در مصلی جمعه شهر برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۸۴۹۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجه الاسلام فاتحی استاد حوزه و دانشگاه، در بیست‌ و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌ خمینی(ره) گفت: امام بزرگوار در مقابل قدرت‌های مستکبر، دارای شخصیتی قاطع و غیرمتزلزل بود اما در عین حال مظهر عاطفه و لطافت و محبت و دلدادگی در مقابل خدا و خلق خدا بویژه قشرهای مستضعف بود.

حجه الاسلام فاتحی استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم، مکتب امام خمینی(ره) را نقشه راه پرامید ملت ایران خواند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحریف شخصیت امام، تاکید کرد: بازخوانی اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحریف شخصیت آن بزرگوار است، اصولی مانند: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به صدق وعده الهی و بی‌اعتمادی به مستکبران، اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافی‌گری، حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بی‌ملاحظه با قلدران بین‌المللی، استقلال و رد سلطه‌پذیری، و تاکید بر وحدت ملی.
وی، امیدآفرینی را بزرگ‌ترین خاصیت اعتقاد به ظهور حضرت مهدی موعود(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: شعله فروزان این اعتقاد عمیق و نجات‌بخش، شیعه را در همه دوران‌های تاریکی و ظلم، به آینده امیدوار و پرتحرک می‌سازد.
فاتحی تاکید کرد: بدون شناخت «صحیح و تحریف‌نشده امام» امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت.                                  این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به ابعاد برجسته فقهی، عرفانی و فلسفی امام راحل، شخصیت اصلی ایشان را تحقق مضمون آیات قرآنی دانستند که در وصف مجاهدان واقعی راه خدا تاکید می‌کنند که آنان بر این مسیر، حق واقعی جهاد را ادا کردند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره)در قیام خود که برگرفته از ارزشهای الهی و دینی بود به قدرتی غیر از قدرت خداوند تکیه نکردند و در تمام مراحل مبارزه به این امر اعتقاد داشتند

وی خطاب به مسوولان گفت: باید با پیروی از امام زندگی زاهدانه ای داشته باشند و بدانند برای هر مسوولیتی 23 شهید به زمین افتاده است لذا آنان همواره این 23 شهید را مد نظر قرار دهند و چوب حراج به بیت المال نزنند.
حجه الاسلام فاتحی گفت: حضرت امام با قیام خود عزت طلبی و سرافرازی را به مسلمانان بازگرداند به گونه ای که می بینیم امروز در سراسر جهان مسلمانان توانسته اند با بیداری اسلامی قدرتهای پوشالی را شکست داده و احکام اسلامی را پیاده سازند.
فاتحی افزود: امروز به برکت انقلاب امام خمینی (ره) ایران اسلامی بر خلاف اسلام وهابی و داعشی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی در سطح جهان و احیای اسلام ناب محمدی است.

این روحانی برجسته خاطرنشان کرد: امروز تنها راه تداوم حرکت حضرت امام(ره) و مسیر انقلاب، زنده نگهداشتن تفکر امام و خون شهدا و گسترش اندیشه مهدویت، پرهیز از تفرقه و جدایی و پیروی از رهبر عظیم الشان انقلاب است.
وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید نموده اند امروز نباید اسیر توطئه های دشمن برای ایجاد شکاف در صف واحد مردم و مسوولان شد لذا با وحدت کلمه در راه آرمانهای امام راحل و رهبر انقلاب باید بیش از گذشته تلاش کرد.

 
ارسال نظرات