نیاز امروز ایتام متفاوت تر از قبل است و برای رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف باید افراد بیشتری به این وادی دعوت شوند تا در رفع مشکلات ایتام اثربخش شود .
کد خبر: ۸۸۶۸۴۰۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه تعداد 200هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد در کشور قراردارند ، گفت : در حال حاضر یک میلیون حامی حمایت از ایتام تحت حمایت این نهاد را بر عهده دارند .

علی‌محمد ذوالفقاری با اشاره به اینکه با مشارکت خیران در این طرح هر یتیم تحت حمایت کمیته امداد بطور میانگین دارای پنج حامی است ،افزود: میزان مشارکت حامیان طرح اکرام در قالب این طرح در سال گذشته 404 میلیارد تومان بوده است .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرح های اجرایی این نهاد برای حمایت از فرزندان غیریتیم تحت حمایت کمیته امداد طرح محسنین است، اظهار داشت: پس از اجرای طرح اکرام و مشارکت بالای خیران در این طرح و با وجود تعداد بالای فرزندان دارای سرپرست بیمار ، از کارافتاده و سالمند تحت حمایت کمیته امداد طرح محسنین برنامه ریزی واجرایی شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه طی سال های اخیر نیز حامیان جدیدی در قالب طرح محسنین جذب شده و با این نهاد همکاری دارند ، تصریح کرد: همکاری حامیان با کمیته امداد ضمن رفع بخشی از نیازهای ضروری ایتام و فرزندان محسنین موجب می شود از نظر معنوی نیز آنها به آرامش برسند .

وی با اشاره به اینکه مبالغ پرداختی حامیان با برنامه ریزی انجام شده و اختصاص شناسه مخصوص برای هر حامی به صورت مستقیم به حساب فرزند معنوی حامی واریز می شود ، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای طرح اکرام و محسنین در کمیته امداد نقش حامی به یکی از نقش‌های تأثیرگذار در زندگی ایتام تبدیل شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه گره‌گشایی از کار ایتام موجب حل مشکلات حامی نیز به صورت متقابل نیز می‌شود، تصریح کرد: نتیجه تعامل حامی با یتیم کسب رضایت هر دو طرف و آرامش درونی برای آنها است.

وی یادآور شد: فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد علاوه بر نیازمندی مادی ، نیاز به توجه معنوی و رسیدگی به سایر امورات نیز دارند.

ذوالفقاری با بیان اینکه نیاز است حامیان طرح های اکرام ومحسنین امروزدر این حوزه سفیر شوند، افزود : نیاز امروز ایتام متفاوت تر از قبل است و برای رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف باید افراد بیشتری به این وادی دعوت شوند تا در رفع مشکلات ایتام اثربخش شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد : یکی از اقدامات اثربخشی که حامیان می توانند در افزایش تعداد مشارکنت کنندگان در این طرح ها افزایش یابد تبیین درست نیازها در بین سایر اقشار و حمایت زنجیره ای از ایتام و فرزندان محسنین است .

وی به اجرای طرح هر خانواده شهید حامی یک یتیم و یک نوزاد حامی یک یتیم در برخی از استان‌ها اشاره کرد و افزود : تعدادی زیادی از ایتام قبل از اینکه پدر آنها فوت شود نیز نیازمند بودند و با افزایش تعداد حامیان شاهد تحول در زندگی فردی و اجتماعی آنها خواهیم بود.

ذوالفقاری تصریح کرد : یکی از آنها رویکردهای کمیته امداد در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری جوان تر کردن کار خیر و کاهش سن خیران است که حامیان نیز در این بخش می توانند با نهادینه کردن فرهنگ انفاق در بین فرزندان خود در این بخش نیز اثرگذار شوند.


ارسال نظرات