خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی(ع) تاکستان:

حضرت خدیجه (س) حامی پیامبر و اسلام بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی(ع) تاکستان گفت: ما از این بانوی مکرمه درس بگیریم که هر چه داریم از ثروت و دارایی برای پیشبرد اسلام خرج کنیم و لحظه ای در دفاع از اسلام کوتاهی نکنیم
کد خبر: ۸۸۶۸۲۴۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

حجت الاسلام صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی(ع) تاکستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در آستانه وفات حضرت خدیجه (س) به کرامات و فضائل ایشان و حمایتشان از اسلام و پیامبر(ص) تا آخرین روزهای زندگی خود اشاره کرد و  گفت: *کانت خدیجه امراهعاقله شریفه مع ما اراد الله بها من الکرامه و الخیرو هی یومئذ افضلهم نسبا و اعظمهم شرفا و اکرمهم مالا* خدیجه سلام الله علیها بانوی عاقل و شریف بود اضافه آنچه خداوند از بزرگواری و خیر نسبت به او اراده کرده و او آن روز برترین در نسب و بزرگترین در شرف و ثروتمند ترین زنان در زمانه خود بود.

وی در ادامه به سرگذشت ایشان اشاره کرد و بیان کرد: حضرت خدیجه (س) دختر بانوی پرهیزکار و پاکدامن بود و با درس آموزی از محضر علمای بزرگ زمان خود متوجه ظهور پیامبری شدند و چون ثروت زیادی داشت ابوطالب همراه با پیامبر و با پول خدیجه(س) سفر بازرگانی شام را راه انداختند و سود زیادی را برای خدیجه و ابوطالب در پی داشت در این حین از امانت داری و مهربانی پیامبر آشنا شدند و زمینه ازدواج ایشان هموار شد و 15 سال قبل بعثت با هم ازدواج نمودند.

حجت الاسلام صادقی از سرگذشت پیامبر و غار حرا گفت: از روزی که پیامبر اکرم(ص)در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند خدیجه اولین زن بود که به ایشان ایمان اورده و ثروت خود را در راه اسلام صرف نمودند.

وی تبیین کرد: خدیجه کبری (س) آن شیر زنی است که همراه پیامبر بود و در آغاز بعثت و فشار هایی که مشرکین مکه به پیامبر آوردند و در محاصره قرار دادند به یاری ایشان شتافت و همه سختی ها را تحمل نمود.

حجت الاسلام صادقی در خاتمه با اشاره به رحلت این بانوی بزرگوار اذعان کرد: ایشان در دهم ماه رمضان پیامبر را تنها گذاشت و به ملکوت اعلی پیوست آنقدر این مصیبت سنگین بود که سال  دهم بعثت را پیامبر عام الحزن نامیدند.

وی تبیین کرد: پس ما نیز از این بانوی مکرمه درس بگیریم که هر چه داریم از ثروت و دارایی برای پیشبرد اسلام خرج کنیم و لحظه ای در دفاع از اسلام کوتاهی نکنیم.

7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار